Esquerra suma l’aval de la UGT per reclamar les compensacions per als afectats pel caos ferroviari

El portaveu d’Esquerra al Parlament i cap de llista al Congrés, Joan Ridao, s’ha reunit amb el secretari general de la UGT a Catalunya, Josep Maria Álvarez. Ridao s’ha mostrat satisfet de la trobada i ha anunciat que Esquerra ha incorporat l’aval de l’organització sindical catalana per tal de reclamar al Govern espanyol compensacions per als afectats pel caos ferroviaris, tan empresaris com usuaris.

Ridao ha fet constar que Esquerra ja havia presentat una esmena amb aquest objectiu en el tràmit dels Pressupostos Generals de l’Estat, esmena que no ha pogut ser aprovada al Congrés pel vot negatiu del PSOE. En aquest sentit, tan Ridao com Álvarez han coincidit en la necessitat que aquesta esmena que garanteix unes compensacions per als afectats pel caos ferroviari s’acabi incorporant a la Llei de Pressupostos per al 2008 durant el seu proper tràmit al Senat.

Ambdós dirigents també han estat d’acord en el punt que indica que “és necessari que es calendaritzi i es fixi un pla d’inversions a la xarxa de rodalies i de trens regionals de Catalunya que posi al dia les infraestructures ferroviàries després del dèficit crònic acumulat” durant molts anys. Ridao ha xifrat aquesta inversió per pal·liar l’esmentat dèficit en 6.000 milions d’euros fins al 2020.

Valoració de les enquestes electorals
El cap de llista al Congrés per Esquerra també ha valorat la darrera enquesta del CIS, així com la d’algun mitjà de comunicació, i ha destacat que “les dades mostren que no hi haurà cap majoria absoluta a Madrid”. Ridao ha qualificat aquesta situació com a “bona notícia” perquè, segons el portaveu parlamentari, “mai cap majoria absoluta ha beneficiat Catalunya”. Per altra banda, el líder independentista ha destacat que “Esquerra va a més i, d’entrada, consolida el seu grup parlamentari al Congrés dels Diputats”.

Etiquetes