Esquerra tanca un cicle electoral amb l'esperança d'obrir-ne un d'exitós després del Congrés Nacional

El president d'Esquerra, Joan Puigcercós, ha considerat que amb aquestes eleccions Esquerra 'tanca un cicle electoral marcat per les davallades dels darrers comicis que van començar avui fa 4 anys' però s'ha mostrat esperançat que a partir del proper Congrés Nacional, que el partit celebrarà a la tardor, i que demà mateix iniciarà el seu procés, 'el futur d'Esquerra serà exitós'.

Per al líder independentista 'hi haurà temps per debatre quin és el model de partit que la societat espera de nosaltres' i també 'per debatre sobre quines són les persones que han de fes un pas al davant i quines han de fer un pas al costat. També tindrem temps de debatre i consensuar una estratègia política que haurà de respondre a les el país necessitats del seu país i de la seva gent'.

Puigcercós ha assegurat que aquesta 'no és una nit feliç pels homes i dones d'Esquerra', però ha afirmat que 'afrontem el futur amb realisme i esperança. Amb el realisme de saber que hem perdut la confiança que la població ens havia dipositat en anys anteriors, i amb l'esperança de saber que ser la tercera força en regidors ens permet iniciar un nou cicle amb una base sòlida i ben implantada en el territori'.

Puigcercós, que ha felicitat al guanyador d'aquestes eleccions, CiU, ha reconegut l'esforç 'a totes les persones, més de 8.000 que en un context complicat pel país i pel partit van decidir fer un pas endavant i formar part d'alguna de les 654 llistes que el nostre partit ha presentat als PP.CC' i els ha demanat que 'concentrin els seus esforços en escoltar la ciutadania de les seus pobles i ciutats i actuar en conseqüència de cara a la formació dels nous governs municipals'.

Finalment, Puigcercós ha admès sentir-se 'molt orgullós' amb la gent que 'en uns moments tant complicats per al partit ha decidit plantar cara a l'adversitat i seguir remant'. 'Era molt més còmode i fàcil haver esperat temps millors', ha subratllat, 'aquesta no és la meva forma de ser, ni la de molta altra gent que a nivell de direcció nacional, regionals, locals o des dels grups municipals ha decidit seguir empenyent un projecte que enguany celebra els seus 80 anys'.