Esquerra vota en contra de la negociació col·lectiva que el govern espanyol salva gràcies a CiU i PNB

Esquerra Republicana de Catalunya ha votat en contra de la reforma de la negociació col·lectiva que ha impulsat el govern espanyol i que s’ha pogut tirar endavant gràcies a l’abstenció de CiU i PNB. Ridao ha explicat el vot en contra perquè ‘tot i reconèixer algun avenç, com és aquest precari equilibri entre treballadors i empresaris en el marc de la negociació col·lectiva, que és veritat que acaba amb aquest desarmament unilateral dels treballadors que existeix en aquest moment, no compartim per res la prevalença dels convenis d'empresa, perquè suposa desregular encara més el mercat de treball, perquè va a treure garanties als treballadors, i sobretot perquè invalida la negociació d'àmbit autonòmic’.

Ridao ha posat l’èmfasi que la reforma ‘és incompatible amb una cosa molt estimada per als catalans, que és el marc de relacions laborals a Catalunya, perquè volem adaptar les regles del nostre mercat de treball a les nostres necessitats productives i a la nostra realitat social i econòmica, i això aquest Reial Decret Llei no ho permet’.

El portaveu independentista ha explicat que ‘nosaltres hem discrepat globalment de totes les reformes operades pel Govern en el mercat de treball en aquests últims temps, i vam donar suport a una vaga general per aquest motiu, perquè teníem l'esperança que hi hagués un acord en la negociació’. Finalment, ha insistit que ‘els convenis d'àmbit autonòmic tindran un paper de mer comparsa, un paper purament testimonial. Esperàvem que la desaparició dels convenis provincials hagués anat acompanyada d'una potenciació dels convenis d'àmbit autonòmic, que per cert no només exclouen matèries fonamentals com la jornada, la mobilitat o la classificació professional, sinó que fins i tot es faculta al fet que els convenis sectorials d'àmbit estatal puguin excloure’.

Etiquetes