Francesc-Marc Álvaro i Marta Rosique s'han reunit amb membres de l'APPEC / Marc Puig

El candidat al Congrés i la diputada Marta Rosique faran tot el possible per protegir i defensar les publicacions en català, especialment davant l’onada reaccionària que ja ha censurat revistes a Borriana

El número tres de la llista d’Esquerra Republicana al Congrés dels Diputats per Barcelona, el periodista i escriptor Francesc-Marc Álvaro, s’ha reunit aquest dimarts amb l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC) per recollir les seves inquietuds i demandes i poder-les traslladar al front de Madrid en la propera legislatura. També hi ha participat la diputada republicana Marta Rosique, que, en els darrers quatre anys al Congrés, ha vetllat per introduir la defensa del català en diverses lleis, com la d’universitats o l’audiovisual, juntament amb Montse Bassa i Joan Margall.

Sobre la reunió ha planat la polèmica dels fets de Borriana, on el regidor de Cultura del municipi valencià, de Vox, ha retirat revistes en català de la biblioteca municipal. Els editors de l’APPEC han mostrat la seva inquietud davant de la possibilitat que es pugui instaurar una regressió com la del País Valencià i els republicans s’han compromès a fer tot el possible per protegir i defensar les publicacions en català i plantar cara a aquesta onada reaccionària.

De fet, Esquerra Republicana va participar aquest dilluns a la concentració de Borriana per denunciar els atacs a les llibertats i a la llengua, i ha estat repartint butlletes de subscripció a revistes en llengua catalana en diversos dels seus actes de campanya. Els republicans també duran al proper ple del Parlament de Catalunya una moció en defensa d'uns Països Catalans lliures de discursos d'odi i que pot servir al Parlament per condemnar els fets de Borriana i reforçar el compromís antifeixista a les institucions.

En la reunió amb l’APPEC també s’ha tractat la necessitat de més discriminació positiva envers les revistes en català i la preocupació per la poca presència del català a les xarxes socials i com això resta fidelització a les revistes en català entre el públic adolescent.

Álvaro i Rosique s’han compromès, en definitiva, a mantenir canals de comunicació oberts amb l’associació i han quedat a la seva disposició, independentment del context polític que s’acabi donant a Madrid, per cooperar-hi.

Francesc-Marc Álvaro es reuneix amb els editors de revistes en català i es compromet a traslladar les seves demandes a Madrid