Candidats i candidates d'Esquerra Republicana en les eleccions del 23J amb els cartells de campanya / Gerard Magrinyà

Rufián assegura que “votar Esquerra Republicana significa combatre el feixisme, obligar a actuar el suposat progressisme espanyol i fer avançar l’independentisme”

Els caps de llista d’Esquerra Republicana a les eleccions espanyoles del 23 de juliol, Gabriel Rufián i Teresa Jordà, han alertat de l’amenaça d’un govern de PP i Vox per a Catalunya: “Poden posar en perill tot allò que hem construït, tot allò que som. El neofranquisme pot tornar a governar les nostres vides; toca defensar Catalunya i plantar cara”, ha defensat Jordà en roda de premsa, acompanyada de Rufián i d’altres candidats i candidates tant al Congrés com al Senat, com Francesc-Marc Álvaro, Pilar Vallugera i Sara Bailac.

“Defensar el nostre país sempre ha sigut una prioritat d’aquest partit; ho hem fet durant 92 anys d’història, en els moments més obscurs i també quan semblava que ho teníem tot de cara; ara, tornem a temps convulsos”, ha constatat Jordà, que té clar que “ens hi va la llengua, la cultura, les institucions, la salut i l’escola catalana, els drets de les dones, la nostra identitat”.

Rufián, per la seva banda, ha posat de relleu que “probablement, aquestes eleccions no seran una festa de la democràcia, sinó que hauran de ser una barricada de resistència”. “La gent no mereix anar a votar amb por, però sí que mereix anar a votar amb ple coneixement del que ve, la dreta i la ultradreta de veritat, i per aturar la dreta i la ultradreta no val una esquerra de mentida”, ha afegit, tot recordant que el PSOE sempre intenta, en primer terme, pactar amb la dreta.

“En aquestes eleccions ens juguem drets humans i tothom ha de saber què significa votar Esquerra Republicana; votar Esquerra Republicana significa combatre el feixisme, obligar a actuar el suposat progressisme espanyol i fer avançar l’independentisme, fer avançar Catalunya”, ha asseverat Rufián.

El candidat també ha lamentat que els republicans hagin “jugat a camp contrari durant quatre anys molt sols, contra un equip terriblement poderós i envoltats de fent que s’ho mirava des de la tribuna i criticava”, i ha posat en valor tota la feina feta pels republicans els darrers quatre anys: “Esquerra ha negociat i aconseguit una llei d’infància, una llei de ciència, apujar i dignificar les pensions, una llei d’universitats a favor dels estudiants, apujar dues vegades el salari mínim interprofessional, una llei de mort digna, la retirada de medalles a feixistes i assassins, una llei d’habitatge, treure del Codi Penal un delicte decimonònic com la sedició i que nou persones dormin a casa i no en una cel·la”.

Durant la roda de premsa, els republicans han mostrat els que seran els seus cartells de campanya i han donat a conèixer el seu lema: “Defensa Catalunya!”, que transmet a la gent la importància i la urgència de mobilitzar-se i anar a votar per protegir el país.