Jordà: “Ningú es pot abstenir del mandat del Poble de Catalunya”

La diputada d’Esquerra Republicana Teresa Jordà ha estat l’encarregada de defensar les propostes de resolució de la formació independentista. En total han estat tres propostes, una que defensava que els empreses i institucions públiques tinguin vinculin el salari mínim i el màxim en una proporció de 1:12; la que defensava que el govern espanyol permeti la consulta sobiranista i la proposta que criticava la llei ugandesa contra els homosexuals i que ha estat aprovada per unanimitat després d’un acord amb tots els grups.

Jordà ha defensat que “ERC defensa , des de fa molts anys , la independència de Catalunya . I aquesta decisió no li correspon a Esquerra , sinó al poble de Catalunya . A ningú més . I per saber si el poble de Catalunya vol o no la independència hem de consultar. Hem de realitzar una consulta . I això és simplement el que demanem : votar per veure si la majoria del poble de Catalunya vol continuar a Espanya o si vol ser independent”.

La diputada ha afirmat que “nomes volem votar . Votar és democràcia . Consultar al poble és legal i ha de ser legal. Com és legal i just que acceptem la voluntat del poble . Nosaltres acceptarem el resultat . I vostès ? Sincerament , preferiríem que el Parlament espanyol acceptés i defensés la votació . Per això presentem aquesta proposta de resolució . Però no s'enganyin , votin el que votin avui , estiguin o no disposats que votem , els partits polítics catalans tenim l'obligació de realitzar la consulta . I ho farem , lliurement , pacíficament , alegrement . Ningú hauria d'abstenir- ni oposar-se a la voluntat democràtica del poble de Catalunya: El dia 9, el poble de Catalunya sortirà a votar”. La proposta ha comptat amb els vots ens contra del PP i UPyD i l’abstenció del PSOE i del PSC, tot i que el text era gairebé idèntic al que van votar favorablement l’any passat.

Jordà ha defensat també les altres dues resolucions la 1:12, on “plantegem que cap directiu pugui cobrar més de 12 vegades el que cobra el treballador o treballadora que menys cobra de l'empresa , de manera que els directius només puguin augmentar el sou si augmenten el sou dels treballadors”, una proposta que no ha prosperat pels vots en contra del PP.

Finalment, la tercera proposta s’ha aprovat per unanimitat i volia “mostrar el nostre compromís internacional amb els drets humans”. Jordà ha defensat que “són terriblement preocupants les lleis homòfobes , com la d'Uganda , que institucionalitzen l'odi i la discriminació contra les persones lesbianes , gais , bisexuals , transgènere i intersexuals”.

“No podem quedar-nos impassibles en ple segle XXI contra les autèntiques caces de bruixes que s'han desfermat contra les persones per la seva identitat i orientació sexual . No podem quedar-nos impassibles contra lleis que fins i tot persegueixen les familiars i amigues que no denunciïn els homosexuals . Hem de fer alguna cosa per frenar aquesta vergonya”, ha defensat Jordà.