Junqueras: ‘Ens agradaria i volem ser al Govern per blindar la consulta, volem que es faci’

El president del Grup Parlamentari d’ERC, Oriol Junqueras, ha assegurat en el seu discurs del Debat de Política General que ‘no només ens agradaria ser al Govern per blindar la consulta sinó que hi volem ser. Volem ser al Govern per blindar aquesta consulta, volem que es faci. Les garanties democràtiques per fer-la som nosaltres mateixos; el Govern, el Parlament, la ciutadania que es va manifestar l’11 de setembre’.

Junqueras ha refermat el compromís adquirit amb el poble català i ha explicat que de què serviria votar si no ens sentim obligats a complir amb el principi bàsic que la sobirania recau en la ciutadania. ‘Hem de complir el mandat democràtic que se’ns ha donat a través del vot’. ‘No votar el 9N no resoldria cap dels problemes que tenim plantejats ni en l’àmbit pressupostari, l’econòmic ni el social’. ‘Hem de votar el 9N, alterar les majories existents no canviaria el consens que ja tenim, prioritzem donar resposta a les necessitats de la nostra gent, al futur dels nostres fills, i als que més ho necessiten’.

El president del Grup Parlamentari d’ERC ha recuperat la comparació feta pel president Mas en dir que la unitat i el consens potser sí que son una figura de porcellana delicada que cal tractar amb cura, però és immensa i mereix que la cuidem tots plegats.

Oriol Junqueras ha explicat que ‘les necessitats dels ciutadans són un deure polític i moral per nosaltres. No ens resignarem, no ens cansarem, i no ens rendirem en la defensa d’aquests drets’. Ha assegurat que podria ser que alguns s’alegraran més del nostre fracàs que del triomf de les seves pròpies aspiracions . Si fos el cas, els ha preguntat als que potser es pensen que en el nostre fracàs veuen la seva oportunitat d’ocupar càrrecs importants, com ho faran quan trobin les mateixes mancances que hi ha ara? Quan el pressupost no arribi? Quan no puguin complir amb les necessitats de la ciutadania? Llavors que els diran?

Junqueras ha refermat que ‘les garanties democràtiques que manquen son les que no tenen les famílies desnonades sense cap opció, les que manquen als empresaris que no tenen crèdit, la gent que no té recursos per continuar i veu com se’ls neguen els que es generen al país. Aquestes son les garanties democràtiques que falten’.

El president del Grup Parlamentari d’ERC ha deixat palès que ‘el 9N ha de ser com un 11 de setembre amb col·legis electorals, meses constituïdes i urnes sobre la taula. Llavors estem convençuts que guanyarem, podem guanyar, i això és el que molts ciutadans esperen de nosaltres perquè ens hi vam comprometre a les eleccions, a la declaració de sobirania i a el 12 de desembre’.

‘La unitat ja existeix i tots les que la vam signar el 12 de desembre sabíem perfectament que el govern espanyol no ens aplaudiria, que el TC no ens ho regalaria, i si ho sabíem hem de ser conseqüents i complir allò que vam signar. Si algú pretén fer creure que no ho sabia és que no mereix la confiança dels ciutadans’.

Junqueras ha organitzat el seu discurs en 5 punts: reptes, febleses, fortaleses. Dret, i Coratge. Ha fet un repàs dels principals reptes del país tenint sobretot en compte l’economia i la demografia amb una població on la generació de 39 anys dobla la de 18. Les febleses com l’atur, els joves que ni estudien ni treballen, i els reptes que té l’educació per superar el fracàs escolar amb l’esforç de tota la comunitat educativa. El frau fiscal contra el que cal lluitar i calen les eines d’un estat per a fer-ho, un frau fiscal que mina la confiança de la població en les institucions i ens priva dels serveis amb els estàndards desitjables.

Oriol Junqueras en l’apartat de fortaleses ha tingut una atenció especial a la projecció de Catalunya al món, la tradició industrial, la capacitat de superació dels reptes i tot lligat a la gran capacitat en àmbits com la recerca, l’ensenyament, la salut, l’empresa, la cultura i la tecnologia.