Junqueras es compromet a impulsar una Llei contra l'homofòbia al Parlament i a continuar treballant pels drets de les persones LGTB

Arran del comunicat que han fet públic diverses entitats del col·lectiu LGTB: Casal Lambda, el Front d’Alliberament Gai de Catalunya, la Coordinadora de Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexuals i Famílies Lesbianes i Gais, on lamenten que alguns polítics i personatges públics contraposin els drets del col·lectiu LGTB amb el procés sobiranista i reclamen el compromís dels candidats/es per impulsar una llei contra l’homofòbia el primer any de la legislatura, des d’ERC volem expressar:

- El nostre compromís d’impulsar una llei contra la homofòbia durant la propera legislatura. Tal i com va expressar el candidat d’ERC, Oriol Junqueras, durant la trobada amb el col·lectiu LGTB que va realitzar el 23 d’obtubre, l’elaboració d’una llei contra l’homofòbia forma part del programa d’Esquerra de cara a les eleccions del 25 de novembre. De fet, ERC va començar a treballar en aquesta llei durant la seva etapa al Govern i va deixar enllestit el projecte de llei, que CiU ha abandonat durant aquests 2 anys.

- Demanem que no es contraposin els drets de les persones lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals amb el procés sobiranista de Catalunya. Per ERC els drets socials i els drets nacionals són indestriables. Volem construïr un nou país per tal que la gent visqui millor i pugui gaudir de tots els seus drets.

- Des d’Esquerra celebrem la recent sentència del Tribunal Constitucional que avala la llei del matrimoni igualitari, ja que consolida els avenços legals aconseguits pel col·lectiu LGTB durant els darrers anys i suposa una bufetada a l’estratègia del Partit Popular (PP), que fa 7 anys va presentar aquest recurs al Constitucional per intentar tombar la llei.