Junqueras: 'La millor manera de mantenir la confiança ciutadana en els Mossos és depurant responsabilitats en casos d'actuacions inadequades'

El president d'ERC i candidat a la presidència de la Generalitat, Oriol Junqueras, s'ha referit als fets d'ahir a Tarragona durant la vaga general. 'Estem convençuts que els mossos d'Esquadra són una institució importantíssima pel nostre país i que la immensa majoria dels mossos d'esquadra fan molt bé la seva feina', ha afirmat Junqueras, que ha afegit que 'precisament per aquesta raó és tan important que en els casos que hi hagi un comportament inadequat per part d'algun membre dels mossos d'esquadra hi hagi un procés per depurar-ne la responsabilitat'.

En aquest sentit, ha anunciat que Esquerra Republicana ha demanat la compareixença del conseller d'Interior, Felip Puig, a la Diputació permanent del Parlament perquè doni les explicacions corresponents 'per garantir la netedat i la transparència d'un cos que estem convençuts que fa la feina molt bé i que és vital pel futur d'aquest país'. 'La millor manera de reforçar, consolidar i mantenir la confiança dels ciutadans en la bona feina dels mossos d'esquadra és depurant responsabilitats en els possibles casos en què les coses no s'hagin fet bé', ha reblat el president d'ERC.