Necessitem obtenir el mandat democràtic per la independència el més aviat possible

El president del Grup Parlamentari d'ERC, Oriol Junqueras, s’ha reunit amb el president Mas després d’una setmana de molts gestos de generositat per part d’Esquerra Republicana, ‘gestos que esperem i confiem que tinguin una resposta adequada per part del president . De la mateixa manera que fem gestos, el president també ha de fer un gest que li demana la majoria del país, que és el gest de posar el futur de Catalunya en mans dels ciutadans . Necessitem obtenir el mandat democràtic definitiu, i per tant, confiem que en els propers dies i setmanes immediates hi hagi la convocatòria d’eleccions per cercar aquest mandat que és imprescindible perquè els ciutadans de Catalunya puguin decidir sobre la independència’.

Oriol Junqueras ha recordat que Esquerra ha facilitat el diàleg amb la retirada de l’esmena a la totalitat de Pressupostos i la Llei de Mesures i ‘aquests gestos i molts altres que ha fet Esquerra han de trobar una resposta per part del president i el gest mes clar és el que li demana el conjunt de la societat de Catalunya, anunciar una propera convocatòria electoral’.

El CEO ens referma en que cal emprar la fórmula que més suma

Sobre els resultats del CEO Junqueras ha destacat que ‘cal fer molta feina, cal seguir treballant, cal garantir que no s’escapi cap vot independentista, que cal garantir que busquem la fórmula que permeti sumar tots els vots independentistes, i que permeti sumar els indecisos. Estem convençuts que aquest majoria hi és, que l’hem de consolidar i el que cal garantir és que es pugui expressar a les urnes per decidir el futur del país’.

Junqueras ha insistit que cal tenir sempre el punt de mira en el país i no en els resultats de partit ‘el paper i resultat d’Esquerra Republicana en unes eleccions és irrellevant, el que és rellevant és la suma de tots aquells que estem fermament compromesos en la independència del país per tant treballarem perquè la fórmula sigui la millor possible , la que més sumi , que no exclogui ningú i que inclogui tothom, és la nostra obligació i és el que fem cada dia en el marc d’aquests gestos que ha fet Esquerra Republicana per mantenir el diàleg obert i per afavorir l’entesa’.

Etiquetes