Junqueras: ‘Per assolir l’estat propi necessitem un mandat democràtic, una majoria parlamentària que ja hi és, o un referèndum. Fem-ho!’

El president d’ERC ha definit les vies cap a la independència i ha apel·lat a la confiança dels ciutadans de Catalunya per tal d’assolir una eina que ens donarà allò que tenen els estats i que resoldrà les dificultats de la ciutadania de Catalunya.

El president d’ERC, Oriol Junqueras, després de la reunió del president Mas amb Mariano Rajoy ha assegurat que ‘no podem perdre el temps. Fem aquest Estat que tots sabem que necessitem’. Junqueras ha recordat que a Europa sempre li han dit que es necessita un mandat democràtic, ‘per assolir l’estat propi necessitem un mandat democràtic, una majoria parlamentària que ja hi és, o un referèndum. Fem-ho!’.

Junqueras ha explicat que ‘davant del panorama complex que viu Catalunya i de les dificultats del poble català també tenim l’esperança dels ciutadans que van sortir al carrer el dia 11 de setembre per un país independent’. El president d’ERC ha dit que ‘aquesta esperança és la millor arma, la millor eina i no ens podem permetre el luxe de perdre-la. Hem de fer un salt i la pitjor manera de saltar un forat és aturar-se al mig del camí, la millor manera de superar un tràngol és fer-ho de pressa’.

Oriol Junqueras ha demanat al Govern català que acompanyi ERC en el camí cap a la independència, de la mateixa manera que els republicans li han fet costat en la seva aposta pel pacte fiscal. Per arribar a la independència Junqueras ha fixat diverses vies possibles: la proclamació al Parlament, posar data a la democràcia convocant un referèndum i donant la veu a la ciutadania, que les forces polítiques que advoquen per l’estat propi es presentin conjuntament a unes eleccions, i si aquesta via no és possible, que davant d’unes eleccions que hauran de ser constituents hi hagi un programa de mínims en comú amb la independència com a objectiu.

Junqueras ha insistit que ‘no podem perdre el temps i hem de fer aquest estat que tots sabem que ens convé, la independència és possible i sabem com fer-ho, no ens neguem a nosaltres allò a que mai ha renunciat ningú, tenir un estat propi’. El president d’ERC ha argumentat que amb un estat propi es solucionaran qüestions com l’accés directe als mercats financers, tenir la nostra pròpia veu per adreçar-nos al món i a les institucions, i ha desmuntat pors com el cobrament de pensions amb una dada, Catalunya va contribuir a la seguretat social amb 8.000 milions d’euros més del que han rebut els catalans en pensions.

En el mateix sentit s’ha expressat el president del grup parlamentari d’ERC, Joan Puigcercós, que s’ha refermat que ‘ens trobem davant d’un final d’etapa i l’inici d’un nou camí, hem acompanyat CIU fins a aquesta estació però ara el tren ha de seguir, no ens podem aturar, la següent estació és la independència’.

Etiquetes