Junqueras: ‘Tenim l’oportunitat i l’obligació de construir un nou estat lliure de vicis i males pràctiques’

El president del Grup Parlamentari d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha destacat en la sessió de control al President de la Generalitat que ‘en el procés històric que ha endegat Catalunya per posar el futur del país en mans dels ciutadans a través del dret a decidir cal dotar-se de les eines que necessitem per assolir unes institucions amb força, sense cap ombra de dubte, i ara tenim l’obligació i l’oportunitat amb la Llei de Transparència que ha de sortir del Parlament per a fer-ho’.

Junqueras abans d’iniciar la seva pregunta ha volgut destacar que no es poden acceptar lliçons de transparència de partits que tenen a les seves files dotzenes de casos de comportaments corruptes, ‘el fet que un partit amb dotzenes d’imputats per presumptes casos de corrupció i que tramita una Llei de Transparència farcida d’excepcions i clàusules al Congrés dels Diputats, vingui al Parlament a erigir-se en garant i inquisidor genera repugnància’.

El president d’Esquerra Republicana i del Grup Parlamentari, Oriol Junqueras, ha recordat que ‘ERC ha treballat sempre per la qualitat democràtica del país i ha liderat i coliderat totes les mesures que s’han adoptat per enfortir i augmentar la transparència de les institucions, i en aquest sentit podem posar com a exemple l’oficina pressupostària i l’oficina antifrau’. Junqueras ha destacat que ‘en l’actual context amb constants notícies a l’entorn de casos de corrupció que estan generant desconfiança en la tasca política i les institucions, ara tots estem obligats a fer un esforç en aquest sentit i superar el terreny de les paraules i passar a les concrecions, que de vegades hauran d’entrar en el terreny personal. Tenim també l’obligació de recordar que alguns partits d’aquesta cambra no tenim cap condemnat per corrupció en l’exercici de la seva funció pública. L’oportunitat de construir un nou estat és una oportunitat per a fer-ho amb institucions fortes, transparents, lliures de vicis i de males pràctiques i la tramitació de la llei de transparència ens donarà l’ocasió de fer-ho en aquesta cambra’.

*Adjuntem document amb les propostes d’ERC per  la transparència i l’històric d’iniciatives presentades pel partit en aquest àmbit.