Junqueras: 'Volem posar el futur de la nostra gent en les seves pròpies mans, i no en mans d'aquells a qui la nostra opinió no els importa'

El president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha afirmat aquest matí al primer acte de la precampanya pel Sí al referèndum que "volem posar el futur de la nostra gent en les seves pròpies mans, i no en mans d'aquells a qui la nostra opinió no els importa". Junqueras ha insitit en què "farem tot el que estigui a les nostres mans perquè la gent pugui votar en un referèndum".

El líder republicà ha fet aquestes declaracions en el marc d'un acte de caire marcadament metropolità que ha tingut lloc al Poblenou davant de més de 300 persones. Junqueras ha volgut posar en valor la feina d'ERC des de les diferents institucions: "cada dia prenem decisions importants que milloren la vida de les persones". Ha conclòs el seu discurs assenyalant que "els demòcrates del No també són dels nostres perquè compartim amb ells la defensa de la democràcia". "Ajudem-nos tots a votar per fer millor la vida de totes les persones que viuen al nostre país”, ha afegit.

Per la seva banda, el president del grup d'Esquerra Republicana a l'Ajuntament de Barcelona, Alfred Bosch, ha reivindicat la necessitat que Barcelona esdevingui la capital d'un estat "per disposar de més i millors hospitals, escoles i infraestructures, i per lluitar contra la pobresa energètica i els desnonaments". També ha recordat que aquests dies s'estan duent a terme consultes ciutadanes sobre la superilla del Poblenou i sobre l'alberg de la Vila Olímpica. En aquest sentit, ha manifestat que "defensem les consultes a nivell local perquè tenim l'obligació d'escoltar la ciutadania". Sobre el referèndum d'autodeterminació, Bosch ha fet una crida a l'alcaldessa de Barcelona: "Ada Colau, dóna suport al referèndum, obre els col·legis electorals, acompanya'ns".

Prèviament, l'alcalde de Sabadell, Juli Fernández, ha reiterat que "el nostre objectiu principal és que la gent dels nostres pobles i ciutats visqui el millor possible, i això és el que fem arreu". En aquest sentit, ha posat com a exemple "la defensa de la nostra gent davant dels interessos mercantils en els subministraments energètics". "Som el primer municipi que posa sancions a les companyies elèctriques, en portem 11, per vulnerar els drets de les persones més desafavorides", ha explicat.

Al seu torn, l'alcaldessa de Sant Vicenç dels Horts, Maite Aymerich, ha denunciat "les traves que posa l'Estat espanyol per poder ajudar la ciutadania". Aymerich s'ha referit als problemes d'accés a l'habitatge que pateixen molts ciutadans i ciutadanes al seu municipi i a molts d'altres, i ha lamentat que el Tribunal Constitucional hagi tombat "articles de la Llei catalana que havia de permetre donar resposta a aquest greu problema social".

També ha participat a l'acte Oriol Lladó, primer tinent d'alcalde a l'Ajuntament de Badalona, que ha assenyalat que una de les conseqüències de la crisi és que a moltes ciutats han crescut les desigualtats: "A Badalona un 20% de la població passa per serveis socials". Lladó ha dit que "necessitem les eines d'un estat per servir la ciutadania. No és un tema de banderes, és un tema de serveis".

L'alcaldessa de Montgat, Rosa Funtané, ha estat l'encarregada d'obrir l'acte, explicant que "molt sovint els municipis hem de demanar permís i gairebé perdó a l'Estat per decidir sobre temes locals". En el cas del seu municipi, Funtané ha denunciat que "el ministeri de Medi Ambient, que és qui decideix sobre les costes catalanes, ni tan sols les coneix".

L'acte ha estat presentat pel portaveu nacional de les JERC, Pau Morales, i la portaveu de les JERC Poblenou-Besòs, Valèria Aznar.