Juli Fernàndez, durant un acte com a conseller / Generalitat de Catalunya

Coneix millor el conseller de Territori de la Generalitat de Catalunya

Nascut el 1977 a Sabadell, ciutat on resideix encara avui en dia, Juli Fernàndez va començar a militar a les Joventuts d'Esquerra Republicana (JERC) i a Esquerra Republicana simultàniament l'any 2000. Posteriorment, el primer càrrec polític que va ostentar va ser el de director general de Joventut entre els anys 2007 i 2011.

Fernàndez s'identifica com una persona plenament compromesa amb el país i la seva ciutat i per això va encapçalar dues vegades les llistes d'ERC a Sabadell, on, l'any 2015, va treure els millors resultats dels republicans al municipi. Això va permetre al partit entrar al consistori amb quatre regidors sent la tercera força més votada, fet que li acabaria servint per assolir l'alcaldia de la ciutat fins a l'any 2017, quan, tal com estava acordat prèviament, la va cedir a una altra formació del govern de coalició, la Crida per Sabadell, tot i que va continuar com a tinent d'alcalde fins a l'any 2019.

El juliol del 2018 va ser nomenat delegat del Govern de la Generalitat a Barcelona. Posteriorment, es va presentar a les eleccions del Parlament de Catalunya com a número 17 per Barcelona i va sortir elegit com a diputat, tasca que encara ostenta avui en dia tot i haver sigut nomenat, fa tan sols uns mesos, conseller de Territori de la Generalitat de Catalunya.

T’acostem una mica més la figura de Juli Fernàndez explicant-te 10 curiositats sobre la seva vida:

1. És més conegut com a Juli, però formalment es diu Julià, Julià Fernández Olivares. Ningú li diu així excepte la seva mare quan s’enfada amb ell.
  2. Amb l’arribada de Fernàndez al capdavant del consistori, Sabadell es va convertir en la ciutat més gran mai governada per Esquerra Republicana, essent la cinquena ciutat amb major nombre d’habitants del país.
  3. La seva família té orígens manxecs i murcians. Un dels seus avis era militant del Partit Comunista d’Espanya. De fet, quan pot, torna a Ciudad Real.
  4. És llicenciat en Farmàcia per la Universitat de Barcelona i té un màster en màrqueting farmacèutic per l'escola de negocis EADA. "Soc farmacèutic", diu sovint. La seva activitat professional privada s'ha dedicat a aquest àmbit, majoritàriament a la gerència. A Sabadell, per exemple, va treballar en una farmàcia del barri de Ca n'Oriac.
  5. Durant molts anys, Fernàndez va ser entrenador de bàsquet femení de l’equip de l’Escola del Carme de Sabadell i voluntari lingüístic, oferint-se a altres persones amb menys coneixements de la llengua catalana per ajudar-los a aprendre-la.
  6. L'1 d'octubre de 2017 va ser colpejat pels antiavalots de la Policia Nacional a les portes de l'escola Nostra Llar durant el referèndum d’autodeterminació. Els cops li van trencar les ulleres i l'americana. Va presentar una denúncia que es va acabar arxivant.
  7. Fernàndez és un apassionat de la història dels Balcans i de la fusió de cultures que aquests països representen. Intenta viatjar-hi 1 cop l’any i, al capdavall, això l’ha motivat a aprendre una mica de serbocroat, fet que li permet entendre i aprofundir més en els orígens i les arrels d’aquesta cultura.
  8. Té un tatuatge al canell dret que posa No passaran, en referència a l'eslògan antifeixista que es va popularitzar durant la Guerra Civil Espanyola.
  9. És un amant de la lectura i d’entre tots els escriptors que li agraden en destaca el poeta sabadellenc, Joan Oliver, conegut també amb el pseudònim de Pere Quart.
  10. Des de ben petit és un amant dels castells, i no només n’és un aficionat sinó que també els practica a la colla castellera de la seva ciutat, els Castellers de Sabadell.