L'única votació que contemplem després de les europees és la del 9 de novembre, en això treballem

El cap de llista a les eleccions europees per Esquerra Republicana-NeCAT-Catalunya Sí, Josep-Maria Terricabras, ha explicat que 'l'única perspectiva que tenim després´es de les eleccions europees de cara a les urnes és la de votar el 9 de novembre. En això treballem i hi treballarem els 4 grups que van aprovar data i pregunta el passat mes de desembre'.

Terricabras ha volgut respondre les propostes fetes pel líder del PSOE avui a Catalunya Ràdio. Rubalcaba ha proposat una cerca del diàleg al Congrés dels Diputats amb partits i comunitats autònomes per reformar la Constitució. Terricabras assegura que 'aquestes declaracions van en la línia d'una tercera via que és inconcreta, focs d'encenalls, ningú no precisa en què consisteix aquesta tercera via però alguns s'hi entretenen per fer soroll, per desmotivar i desil·lusionar perquè son conscients que el procés és un projecte il·lusionador'.

El cap de llista republicà ha explicat que 'Rubalcaba s'equivoca molt quan diu que el dret a l'autodeterminació és un principi d'inestabilitat, és com dir que voler votar és un principi d'inestabilitat. Es curiós com els que sovint parlen d'apropar la política a la ciutadania, volen esclafar-la amb la llei', ha reblat.

Terricabras també s'ha referit a l'afirmació feta pel líder del PSOE que amb les retallades a l'Estatut a la seva tramitació al Congrés no es va eliminar gaire cosa. 'Dir això quan es va eliminar tot el pes del concepte nació, articles de pes en l'àmbit lingüístic i competencial i tot el pes dels articles relatius al finançament, inclòs el malentès concepte de solidaritat, és dir una autèntic disbarat'.