La secretària general d'Esquerra Republicana, Marta Rovira, ha intervingut en l'Assemblea Nacional de Dones / Paula Roque

A l’Assemblea Nacional de Dones celebrada a Sitges, la líder republicana s'enorgulleix de ser “un partit de dones que guanyen, transformen i són referents”

En l’Assemblea Nacional de Dones d’Esquerra Republicana que s’ha celebrat aquest dissabte a Sitges i ha aplegat 270 dones militants, la secretària general del partit, Marta Rovira, ha reivindicat el paper de les dones republicanes en la consecució de l’acord entre Esquerra i el PSOE per aprovar una llei d’amnistia per a totes les persones represaliades, obrir una segona fase de negociació per a la resolució del conflicte polític, el traspàs integral de Rodalies, i concrecions econòmiques per disposar de més recursos i el treball per un finançament singular per Catalunya.

“La llei d’amnistia porta nom de dona, i aquest és Marta Vilaret”, ha asseverat Rovira, referint-se a la vicesecretària general de Drets, Llibertats i Lluita Antirepressiva. Alhora, ha posat en valor la feina de la secretària general de Presidència, Núria Cuenca, a l’hora de negociar la carpeta del benestar de la gent, i ha mencionat també les conselleres Natàlia Mas, Laura Vilagrà i Ester Capella, les representants a Madrid Sara Bailac i Teresa Jordà, i la secretària general adjunta del partit, Marta Vilalta, a més d’altres companyes professionals.

Rovira també s’ha referit a l’informe de la Guàrdia Civil que l’assenyala com a coordinadora de Tsunami Democràtic i recomana al jutge que la imputi per formar part d’una organització terrorista: “Com més democràticament avancem en la nostra causa, més necessitat tenen l’estat profund i la dreta espanyola de respondre, però no ens aturarem”.

“Som un partit de dones que guanyen, transformen i són referents”, ha afegit la líder republicana, “i, de fet, el que els fa por de la nostra organització és el republicanisme femení”. Finalment, ha animat les companyes a reforçar encara més la sororitat entre elles.

Al seu torn, la vicesecretària general de Feminismes i LGTBI i portaveu del partit, Raquel Sans, ha fet balanç de la tasca feta al llarg d’aquest any, fent referència a la Convenció de Dones Electes celebrada a Ginebra, les manifestacions del 8 de març, la participació en la trobada fundacional de la Internacional Feminista a Mèxic, el programa de lideratge feminista Dolors Bargalló, el treball conjunt amb la coordinadora LGTBI, les comissions per elaborar llistes i programes electorals, el protocol contra l’assetjament i per l’ètica i la participació en lleis com la del Només Sí és Sí.

La vicesecretària general de Feminismes i LGTBI, Raquel Sans / Paula Roque

També ha intervingut la presidenta de l’Assemblea Nacional de les Dones, Meius Ferrés, que ha fet balanç de xifres i posat en valor l’augment tant en nombre total de dones a les llistes electorals, com de dones caps de llista, regidores i alcaldesses. “Tenim molta feina per fer, però anem en el bon camí”, ha sentenciat.

Altres ponents han estat l'alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, fortament aplaudida; la consellera d’Igualtat i Feminismes del Govern, Tània Verge, que ha posat en valor les mesures transformadores que el seu Departament està impulsant de forma pionera; la portaveu al Senat, Sara Bailac, que ha reivindicat especialment el paper de les dones republicanes al front de Madrid: “En moltes ocasions heu fet possible allò que semblava impossible, en un territori hostil”; l’exportaveu al Senat, Mirella Cortès, que va fer molta feina durant 8 anys a la cambra alta; i l’expresidenta del Parlament Carme Forcadell, que ha presentat l’associació Nativitat Yarza i Planas, que presideix, i que ha nascut perquè “cap dona abandoni la política perquè se sent sola i no té xarxa”.

Aquesta Assemblea Nacional de Dones ha estat una oportunitat, també, per fer un reconeixement i agraïment a totes les dones republicanes que no han pogut o volgut continuar les seves responsabilitats polítiques, a qui s’ha fet un fort aplaudiment i s’ha fet entrega de roses de color lila.