Marta Rovira remarca que l'únic pla és votar el 9 de novembre per decidir el futur polític de Catalunya

La secretària general d'Esquerra Republicana, Marta Rovira, ha insistit avui, en una entrevista al programa 'Els Matins' de TV3, que 'només tenim un pla, votar el 9 de novembre per decidir el futur polític de Catalunya'. L'entrevista s'ha centrat, principalment, en el procés d'independència de Catalunya. Rovira ha assegurat que 'el 9 de novembre votarem', ja que 'la consulta és un mandat sortit de les urnes i no se'ns acudeix qui pot evitar o prohibir que votem'. Ha afegit que 'la independència és una gran oportunitat perquè puguem construir un #noupaís entre tots' i que 'l'objectiu d'Esquerra Republicana és eixamplar la majoria social favorable al #SíSí a la consulta del 9 de novembre'.

Sobre les eleccions europees, Rovira ha afirmat que 'no tinc cap dubte que els partits que donen suport a la consulta defensaran el dret a decidir en els seus programes electorals'. La secretària general d'Esquerra Republicana també ha defensat l'acord amb Nova Esquerra Catalana anunciat la setmana passada: 'el maragallisme ha estat molt important en la història política de Catalunya'.

Rovira també s'ha referit a l'externalització del departament comercial de TV3: 'Hi estem en contra perquè va en contra de la viabilitat de la televisió pública catalana'. ERC va votar al Parlament en contra d'aquesta externalització a la qual hi van donar suport els grups parlamentaris de CiU, PSC i PP.