Puigcercós: 'La UE acceptarà l'ampliació interna a través d'un referèndum d'independència convocat democràticament'

El president d'Esquerra i candidat a la presidència de la Generalitat, Joan Puigcercós, ha assegurat aquest matí des de Brussel·les, que 'la UE acceptarà l'ampliació interna, la creació de nous estats, a través d'un referèndum d'independència convocat democràticament'.

El líder independentista s'ha mostrat convençut que Europa acceptarà el referèndum d'independència que proposa Esquerra, perquè 'Europa entén aquests processos' i 'Catalunya tindrà un lloc a la UE'. 'Europa és inconcebible sense Catalunya i sense Escòcia, Gal·les, Flandes o Euskadi', ha dit. Per a Puigcercós, després de la sentència del Tribunal Constitucional sobre l'Estatut 'l'únic camí que tenim com a poble és ser un estat'.

En aquest context, Puigcercós ha assegurat que 'Catalunya té molt a veure amb Espanya', que compartim una llengua, uns sentiments, una història i una situació geoestratègica, però ens separa 'la voluntat espanyola d'assimilar, de no comprendre', 'la voluntat d'assimilació cultural i lingüística', així com la manca d'equitat en matèria econòmica i la visió europea. 'Serem aliats d'Espanya', ha dit, 'però ho volem des de la igualtat i el respecte mutu'.

Puigcercós, que ha pronunciat una conferència organitzada per l'Aliança Lliure Europea (ALE) al Parlament Europeu davant de més de 150 eurodiputats i membres de l'ALE, ha afirmat que des d'Esquerra 'no sabem entendre Catalunya sense Europa' i 'nosaltres volem participar d'Europa perquè tenim coses a aportar com a catalans'. En aquest sentit ha destacat la capacitat de Catalunya d'absorbir nous catalans, la visió social catalana, així com la riquesa lingüística i cultural.