Puigcercós recorda que el Govern no està a favor de la interconnexió elèctrica amb l’Estat francès

El secretari general d’Esquerra, Joan Puigcercós, ha assegurat que el Govern de Catalunya no està a favor de la línia elèctrica de 400 kV i ha posat com a prova que en el Pla Nacional d'Infraestructures no es parla en cap moment de la interconnexió. Puigcercós ha fet aquestes declaracions, aquest dissabte al matí, durant la manifestació en contra de la MAT, a Perpinyà, on hi ha participat prop de 15.000 persones convocades per la Plataforma ‘No a la MAT’ i pel col•lectiu francès ‘No a la THT’.

A la manifestació han participat també diferents polítics francesos, com ara l'alcalde de Perpinyà, Jean-Paul Alduy, i catalans, entre ells el cap de llista d'Esquerra per Girona, Francesc Canet. Puigcercós ha indicat que la seva presència era per ‘donar suport a una posició raonable, ja que no hi ha cap explicació racional per part de Red Eléctrica Española que demostri la necessitat d'aquesta línia’, tot i que sí que ha reconegut que hi ha certes mancances de subministrament elèctric a una part de les comarques gironines, però que, ‘no tenen res a veure amb la interconnexió’. El conseller de Governació ha aprofitat la seva estada a Perpinyà per fer també campanya electoral a les eleccions municipals que se celebren el proper 9 de març a l’Estat francès i ha presentat els candidats d'Esquerra a alguns municipis de la Catalunya del Nord.

La manifestació s'ha iniciat al voltant de les deu del matí a la plaça Catalunya i ha finalitzat, després de prop de tres hores, al Castellet, on s'ha llegit un manifest. Els participants provenien de diferents punts de les comarques gironines i de la Catalunya Nord i per facilitar el seu desplaçament fins a Perpinyà, s'han organitzat una vintena d'autocars.