Sabrià, sobre la reunió Torra-Sánchez: 'És anormal que al segle XXI l'Estat espanyol segueixi sense reconèixer el dret a l'autodeterminació'

El president del grup parlamentari creu que hi ha un canvi de formes, però poc més i ha lamentat que el govern espanyol hagi deixat escapar una oportunitat no fent cap pas en el dret a l'autodeterminació

El president del grup parlamentari d'Esquerra Republicana, Sergi Sabrià, ha valorat la reunió mantinguda entre el president de la Generalitat, Quim Torra, i el president espanyol, Pedro Sánchez, assegurant que "n'extraiem bones paraules i bona predisposició però cap més novetat" i ha lamentat que el govern de l'Estat segueixi negant el dret a l'autodeterminació: "Ens sembla especialment sorprenent i anormal sortir el 2018 a negar el dret a l'autodeterminació quan democràcies avançades com el Regne Unit i el Canadà han estat capaces d'acordar-ho".

Sabrià ha explicat que en el reconeixement del dret universal a l'autodeterminació “no es tracta de ser independentista o no, sinó de ser demòcrata o no”, com Cameron o com el govern del Canadà, i des d'aquest punt de vista "per nosaltres avui es deixa passar una nova oportunitat negant-nos un dret que és universal".

Per nosaltres avui es deixa passar una nova oportunitat negant-nos un dret que és universal com és el de l'autodeterminació
Sergi Sabrià Presidenta del Grup Republicà

D'altra banda, Sabrià ha destacat que ens parlen reiteradament de les 45 mesures i n'hi ha una que transcendeix per sobre de la resta, la de poder tenir un servei de Rodalies "com Déu mana", però és obvi que cap mesura, ni tan sols aquesta tan important pels catalans i catalanes, "no soluciona el problema polític, i en la mesura que cal aprofundir és en el dret a l'autodeterminació.

Sabrià ha assegurat, però, que “estem contents que s'hagi reprès el diàleg després de molts mesos, per nosaltres era important que hi hagués una taula de nou on poder parlar i fer-ho de manera bilateral” i ha conclòs que valorem positivament el canvi en les formes tot i que hem d'avançar. En aquest sentit, ha dit: “no ens aixequem de la taula, però hem d'avançar i el futur dels catalans només el poden decidir els catalans”.

Etiquetes