Salvadó: 'Si no hi ha projecte industrial ni responsabilitat social d’Ercros, haurà d’haver-hi responsabilitat ambiental’

Els diputats Lluís Salvadó i Joan Tardà han demanat a Ercros que replantegi els seus plantejaments sobre la fàbrica de Flix

Aquest matí el diputat d’ERC al Parlament de Catalunya, Lluís Salvadó, i el diputat republicà al Congrés, Joan Tardà, s’han desplaçat fins a Flix per mantenir diverses reunions arran de l’ERO d’Ercros. Primer els diputats s’han reunit amb l’alcalde i regidors del partit de Flix, i després ho han fet amb els representats del comitè d’empresa. Els diputats també s’han afegit a la concentració permanent de treballadors que hi ha a l’entrada de la fàbrica d’Ercros.

Lluís Salvadó ha manifestat que ‘això no és només un ERO, sinó que és el desmantellament del projecte industrial a Flix’. Després de qualificar la situació ‘d’extremadament greu’, el diputat republicà ha recordat que ‘hi ha altres alternatives molt millors’. Salvadó ha deixat clar que ‘aquestes terres, i el país en general, hem mantingut una certa tolerància en l’exigència de les responsabilitats ambientals que històricament Ercros ha vingut derivant en aquest municipi. Responsabilitats en les que hem estat tolerants de la mà de que hi havia un projecte industrial i de que l’empresa assumia la seva responsabilitat social a Flix’. Davant del nou plantejament d’Ercros, Salvadó adverteix que ‘tots els agents implicats ens veurem obligats a fer un plantejament d’una exigència molt més elevada davant de l’empresa per la responsabilitat sobre el seu impacte ambiental, tant dins del riu, com també sobre el conjunt de les 30 hectàrees que ocupa’. El diputat republicà, a més a més, ha anunciat que ‘no caurem en el parany de creure que continua havent-hi activitat industrial a Flix’. Salvadó ha demanat a Ercros que replantegi els seus plantejaments perquè ‘si no hi ha projecte industrial, ni responsabilitat social per part d’Ercros òbviament haurà d’haver-hi responsabilitat ambiental’. ERC coordinarà les seves actuacions amb el comitè d’empresa i l’ajuntament de Flix, ‘que són els que estant a primera línia de foc, i saben quines són les accions més adequades a fer i quin és el millor moment per fer-les’, ha dit Salvadó.

El diputat Joan Tardà ha demanat que no es permeti que ‘al S. XXI al nostre país les empreses actuïn com a grans depredadores’. Malgrat que segons el diputat ‘anem contra rellotge’ ha deixat clar que ‘no ens podem permetre el luxe que ens trinxin el teixit industrial i els treballadors’. Es per això que Tardà ha manifestat que ‘cal que l’empresa tingui clar quines són les seves hipoteques perquè durant molts any ha contaminat el nostre país i territori. Ells saben de que estem parlant. Ara cal que reflexionin i s’ho pensin una mica, perquè a les males tenen molt a perdre’.