Santi Vidal: 'Pensin si el Senat s'ha de reformar o suprimir, però nosaltres ja hem començat un procés constituent'

El grup parlamentari d'Esquerra Republicana ha defensat aquest dimarts una moció en la comissió Constitucional del Senat, en què es demanava que el govern espanyol impulsi totes les modificacions legals oportunes per suprimir el Senat perquè la cambra alta s'ha convertit ‘en una institució inútil i prescindible’. Precisament, el portaveu republicà Santi Vidal ha declarat: ‘O el Senat es reforma en clau inequívocament federal o es procedeix a la seva supressió, mentre ho pensen, nosaltres ja hem començat un procés constituent’.

El text presentat reclamava també destinar els recursos alliberats a les comunitats autònomes. Finalment, la moció ha estat rebutjada amb els vots en contra de tots els grups, menys els d'Unidos Podemos i PDECAT (com a part del grup mixt) que s’han abstingut. 'Si el Senat no desenvolupa les funcions de cambra de representació territorial, com a contrapès territorial a les decisions del Congrés dels Diputats, ni tampoc és cambra de reflexió, enfortiment i ajuda perquè les lleis s'aprovin sense situacions compulsives, es converteix en una institució inútil i prescindible', ha conclòs el portaveu d'Esquerra al Senat.

El republicà ha denunciat que la cambra alta 'no ha arribat a ser mai una cambra de representació territorial' i que 'tendeix encara més que el Congrés al bipartidisme'. Entre els arguments, Vidal ha explicat que els senadors i senadores voten segons els interessos dels partits i no segons els interessos dels territoris.

De fet, el text de la moció recull que tant el PP com el PSOE han fet servir el Senat com a cambra per incorporar en el procediment legislatiu mesures impopulars a projectes de llei que es troben en tràmit aprofitant el menor pes mediàtic o per estalviar-se part dels tràmits legislatius. Per això, Vidal ha criticat que 'amb el Senat han fet el de sempre: aparentar, amb una comissió, que es fan coses perquè al final res canviï’. 'Mai ha exercit la funció correctora de les decisions del Congrés mitjançant el dret a veto, per tant, el Senat s'ha acabat convertint en una cambra innecessària', ha sentenciat.

Etiquetes