Sara Bailac en la presa de possessió del càrrec de senadora / Senat

Laura Castel i Héctor Sànchez han estat nomenats senadors per designació parlamentària al Parlament de Catalunya

La vicesecretària general d'Acció Política i Sectorial i senadora, Sara Bailac, esdevé la nova portaveu del grup parlamentari d'Esquerra Republicana al Senat. El senador Josep Maria Reniu en serà el portaveu adjunt.

Bailac, que en l'anterior legislatura va ser portaveu adjunta del grup i portaveu de la comissió d'igualtat, s’ha mostrat “agraïda per la confiança del partit per assumir aquest repte”, i ha assegurat que torna “amb tota la força per continuar amb la feina que ha fet Esquerra Republicana els darrers anys”. “De cara a aquesta nova legislatura que comença, ens fixem l'amnistia, l'autodeterminació i el benestar de la ciutadania de Catalunya com a objectius clars", ha asseverat la nova portaveu al Senat.

Alhora, el Parlament de Catalunya ha nomenat els senadors republicans Laura Castel i Hèctor Sànchez per designació parlamentària, que relleven Pau Furriol i Adelina Escandell a les files dels republicans a la Cambra. Bailac ha agraït la feina dels dos senadors durant aquest temps i la seva contribució “per a millorar les condicions de vida de la gent en un context de crisi internacional”.

Amb aquests dos nomenaments, el grup queda complet, i la formació Republicana, que es va presentar a les eleccions en coalició amb EH Bildu al Senat, ha constituït el grup parlamentari "Esquerres per la independència", després que la mesa es reunís el passat dimarts i avalés la creació del grup de cara a la XV Legislatura.

Finalment, el grup parlamentari ha quedat format pels senadors republicans Sara Bailac, Josep Maria Reniu, Joan Queralt, Jordi Gaseni, Laura Castel i Hector Sànchez. Els senadors d'EH Bildu que completaran el grup són: Gorka Elejabarrieta, Idurre Gabantxo, Olaia Duarte, Josu Estarrona, Mario Zubiaga.