Simó: ‘Després d’interpel·lar Recoder sobre Eurovegas no sabem si és irresponsable i desisteix de les seves funcions  o no ens vol donar informació i aleshores és opac’

La portaveu parlamentària d’ERC, Anna Simó, lamenta l’actitud del conseller de Territori i Sostenibilitat que no ha aportat cap informació concreta després d’interpel·lar-lo sobre el macroprojecte Eurovegas en l’àmbit de les seves competències.

La portaveu del grup parlamentari d’ERC, Anna Simó, ha lamentat l’actitud del conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, que no ha aportat cap informació concreta després de ser-li formulades preguntes sobre el macro-projecte Eurovegas relatives a les seves competències com son un informe sobre costos-beneficis, quines inversions en mobilitat i infraestructures caldrà assumir i quines garanties per la sostenibilitat hi han posat.

Simó ha explicat que ‘a ERC preocupa molt que del Govern se’ns digui que no s’han plantejat aquestes qüestions ni les condicions que com a país s’haurien de posar sobre la taula en la negociació amb la Corporació Las Vegas-Sands. Simó assegura que no és creïble i en tot cas seria irresponsable’. La portaveu d’ERC ha interpel·lat el conseller sobre aquesta informació ‘digui’m que no m’ho vol dir, però no em digui que no ho sap perquè llavors la nostra preocupació és encara més gran i la qualificació que hauria de donar al Govern seria d’irresponsable i d’incompetent’.

La portaveu parlamentària d’ERC ha dit al conseller que li preocupa que estigui ‘dimitit de les seves funcions en aquest projecte’, i ha insistit que ‘si treballen amb un projecte de resort integrat, llavors digui’ns quins son els costos per al Departament de Territori i Sostenibilitat d’expropiacions, planificació, infraestructures, mobilitat, sobre l’aqüífer que hi ha als terrenys proposats al Baix Llobregat...’

Simó ha explicat que ‘ERC volem fer el que no fa el Govern; un procés transparent, clar, rigorós, sense ombres i amb llum i taquígrafs. És necessari que el Govern doni aquesta informació i digui que s’està negociant, perquè si diuen que no hi ha cap estudi llavors qui imposarà les condicions, el Sr Adelson? Serà ell qui decidirà al setembre sense cap compromís del Govern? No ens ho creiem, no ens ho volem creure’

La portaveu d’ERC i diputada pel Baix Llobregat, Anna Simó ha insistit sobre la necessària, correcta i racional planificació de l’entorn, com reclamen les 3 associacions d’urbanistes i ordenadors del territori. També sobre la imprescindible ‘legitimitat de l’accés a la informació i la participació ciutadana, perquè sinó semblaria que el Govern ja s’ha fet seu el lema turístic de la capital mundial del joc ‘el que passa a Las Vegas, es queda a Las Vegas’.

Simó tampoc ha rebut cap resposta quan ha preguntat al conseller com entén que casa el desenvolupament sostenible que el seu Departament té l’obligació de vetllar amb aquest projecte. ‘Perquè nosaltres compartim la màxima del desenvolupament sostenible, que és satisfer les necessitats del present sense comprometre els recursos de les futures generacions, i vostè?’ Simó comparteix el posicionament del Centre d’Estudis del Baix Llobregat quan manté que el desenvolupament que suposa Eurovegas trenca amb unes dinàmiques llargament treballades al Baix Llobregat, consisteix en un projecte desmesurat, desconnectat del context social de la comarca i ‘entra com un bulldozer en una comarca altament pressionada per infraestructures i servituds i amb un precari equilibri territorial gràcies al miracle de tants anys de lluites i voluntats per preservar-ne la singularitat’.

La portaveu d’ERC també ha insistit en la vulneració de normatives europees com la d’aus, d’habitats i aigües a més de vulnerar de forma clara la llei estatal sobre el consum de tabac.