Tenim l'obligació de suportar tota la pressió per defensar el vot dels ciutadans el 9N

La portaveu del grup parlamentari d’ERC, Marta Rovira, durant la sessió del Control del Parlament ha explicat al MHPG Artur Mas que ‘tenim l’obligació de posar el futur del país en mans dels ciutadans, primer de tot, perquè som demòcrates. I també perquè necessitem ajudar urgentment els nostres ciutadans amb polítiques socials’.

Marta Rovira ha recordat al president el compromís que va adquirir la nit electoral de diumenge 25 de maig quan va dir que no faria ‘ni un pas enrere’ respecte a la consulta del 9N. Hi estem d’acord. ‘La majoria dels diputats que estem en aquesta Cambra vam ser escollits amb el mandat clar de convocar una consulta sobre la independència. I els resultats de les eleccions europees han refermat encara més aquesta demanda: els partits a favor del 9N hem pujat fins a un 23% de percentatge de vot respecte a les eleccions europees del 2009’.

Tenim al davant l’evidència que el Govern espanyol no té cap intenció de deixar-nos votar, ha explicat Rovira, al contrari, tot fa pensar que intentarà obstaculitzar la votació del 9N. Però a nosaltres, ‘com a representants dels ciutadans, ens pertoca aguantar tota la pressió que ens facin per defensar el dret a vot dels ciutadans. Sabem que no és fàcil, però tenim l’obligació de fer-ho. I sàpiga que, en aquest camí, serem al seu costat, en defensa del benestar social dels ciutadans’.