Atenció a mitjans sobre feminisme i drets LGTBI durant la campanya pel 23J / Marc Puig

La proposta dels republicans en matèria feminista inclou equiparar a les famílies nombroses els drets fiscals, socials i laborals de les monoparentals i regularitzar les treballadores de la llar en situació administrativa irregular

La candidata d’Esquerra Republicana al Congrés Teresa Jordà ha carregat aquest divendres contra PSOE i Sumar per afirmar que el feminisme actual els sembla excessiu: “Senyor Sánchez i senyora Díaz, si el feminisme no incomoda, deixa de ser feminisme; el feminisme ha d’incomodar perquè significa transformar i qüestionar un sistema que se sustenta les desigualtats”.

Després que Pedro Sánchez afirmés que els seus amics se senten “incòmodes” amb el feminisme, i, fa només tres dies, Yolanda Díaz defensés un feminisme “conciliador”, Jordà ha etzibat que “mentre ens demanen que no incomodem, ens continuen assassinat, violant i maltractant; ens continuen pagant un 20% menys de salari; per tant, cap pas enrere”.

La republicana ha afirmat que, per tal de blindar drets i frenar els posicionaments feixistes, calen polítiques “valentes”, “no com les d’un PSOE covard”, ha dit, “que ja hem vist que no és garantia progressista quan s’ha alineat amb el PP i Vox en la Llei del Només Sí és Sí, o s’ha negat a fer un reconeixement a les persones LGTBI per la persecució que van patir durant la dictadura i la transició”.

Tal com ha apuntat la candidata, Esquerra Republicana, en canvi, ha fet una “feinada ingent” al Govern de la Generalitat en aquesta matèria, a través de la conselleria d’Igualtat i Feminismes, amb mesures com l’accés a l’avortament a tot el territori o el fet de triplicar els recursos destinats a la violència masclista. I, en el programa per a les eleccions del 23 de juliol, inclou mesures com:

1. Garantir el finançament estable per part de l’Estat de serveis de cures a infants i persones dependents.
  2. Equiparar a les famílies nombroses els drets fiscals, socials i laborals de les famílies monoparentals.
  3. Aprovar una modificació normativa i/o legislativa necessària per regularitzar les treballadores de la llar en situació administrativa irregular.

La número quatre al Congrés per Barcelona, Pilar Vallugera, també ha carregat contra l’onada reaccionària de PP i Vox que ja té el poder a les institucions de les Illes i del País Valencià: “Han tornat a la violència intrafamiliar, desfigurant completament la violència masclista, que és transversal a totes les capes de la societat”.

“Mentre ells pengen una lona llençant a la paperera les persones feministes, comunistes i LGTBI, nosaltres hi llencem el seu feixisme”, ha afegit, tot alertant que “quan l’heteropatriarcat i l’heteronormativitat manen, tota la societat fa un pas enrere”, i “l’autèntica disrupció ideològica” és l’independentisme d’esquerres i la transformació feminista.

Tot seguit, ha posat èmfasi en la tasca feta, en aquest cas al front de Madrid: “Vam donar suport a la Llei del Només Sí és Sí perquè partia de la idea que el consentiment de la dona s’expressa a través del ‘sí’; hem donat suport a la llei que penalitzava la presència d’antiavortistes a les clíniques abortives per protegir tant les pacients com les treballadores; i vam ser els primers a presentar una llei per a les persones trans i hem forçat el govern espanyol perquè finalment tiri endavant”.