Vilalta: 'Per la democràcia, la llibertat, la defensa dels drets civils i per la República, demà hem de ser més que mai'

La portaveu ha destacat que la mobilització serà un missatge clar cap a Moncloa i el president espanyol ha de decidir si vol seguir fent de Rajoy o si vol ser Cameron

La portaveu nacional d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha fet una crida perquè la Diada de demà torni a ser una gran mobilització i enviar així un missatge a la Moncloa. “Demà enviarem, de nou, un missatge molt clar a la Moncloa, Catalunya serà el que vulguin els seus ciutadans. Ningú més. Per això, ens preguntem, què farà Pedro Sánchez un cop la majoria dels catalans torni a clamar per la llibertat, la democràcia i la República?”, ha afirmat Vilalta. “Ho té molt fàcil, Sánchez només ha de decidir si vol seguir fent de Rajoy o vol ser com Cameron”, ha afegit.

La portaveu ha destacat que es tracta “d’una de les Diades de Catalunya més excepcionals dels darrers anys” a causa de la repressió de l’Estat espanyol i on els principals líders polítics i socials no hi podran ser. En aquest sentit, Vilalta ha fet una crida a la participació: “Per la democràcia, per la llibertat, per la defensa dels drets civils i les llibertats més fonamentals i evidentment per la República i el dret a l’autodeterminació, demà hem de ser més que mai als carrers de Barcelona, emulant el 3-O, i desbordar de nou l’Estat espanyol i la seva cara més fosca, la de la repressió”.

El diàleg és incompatible amb la presó. Saben que o hi ha una negociació, una solució política en el conflicte que tenim, que inclou també acabar amb la repressió, o això només portarà a un enquistament del problema
Marta Vilalta Portaveu d'Esquerra Republicana

Vilalta ha reiterat que el govern espanyol “ha de ser valent, ha de trencar amb la línia repressiva del PP i ha de fer variar la posició”, però ha advertit que “el diàleg és incompatible amb la presó”. “Saben que o hi ha una negociació, una solució política en el conflicte que tenim, que inclou també acabar amb la repressió, o això només portarà a un enquistament del problema. Apel·lem a la seva responsabilitat”, ha sentenciat Vilalta.

Etiquetes