El candidat d'Esquerra Republicana a l'alcaldia de Cerdanyola del Vallès, Albert Turon

Coneix el candidat d’Esquerra Republicana de Catalunya a l’alcaldia de Cerdanyola del Vallès

Nascut a Cerdanyola el 1973, l’Albert Turon i Vilaseca és periodista. Ha participat activament en el món de l’associacionisme, de l’escoltisme i de l’ecologisme local. Ha estat president de la secció local d’ERC a Cerdanyola del 2016 al 2022, regidor de l’Ajuntament des d’abril de 2018 i ara encapçala l’equip que disputarà l’alcaldia de Cerdanyola del Vallès.

En aquest article, descobrim 10 curiositats d’ell que potser no sabies.

1. Es va casar amb la Maria un 11 de setembre de fa 18 anys a l’ermita de Sant Iscle, on des de temps immemorials es fa l’aplec local després de la festa major de Sant Martí. És pare de la Marina i d’en Quim.
  2. Mosso d’esquadra des de l’any 2003, un de les seves primeres destinacions va ser la protecció del domicili del MHP Pasqual Maragall quan era President de la Generalitat. També ha treballat a d’altrers destinacions, entre els quals destaca l’Àrea de Comunicació, la Ciutat de la Justícia, el districte de Sant Andreu i el metro i transports de Barcelona.
  3. El gos de la família es diu Bruc. Passeja amb ell pels camins entre Collserola i la Riera de Sant Cugat, un privilegi del qual podem gaudir la gent de Cerdanyola. Tanmateix hem d’anar allà perquè al nucli urbà no hi ha parcs canins on jugar amb altres gossos.
  4. L’EGB la va cursar al col·legi Montserrat per després estudiar BUP i COU a l’institut púbic Forat del Vent. El seu pas per l’adolescència el va marcar l’Agrupament Escolta Pau Casals, el Cau, en una època on es fan amics per tota la vida i es defineixen els valors que marcaran la vida.
  5. Va ser donant de sang i de medul·la des dels 18 anys fins que al 2015 va patir un càncer limfàtic. Després de llargs tractaments a l’hospital Taulí i un auto transplantament de medul·la a Sant Pau, afortunadament està pràcticament recuperat.
  6. Amb 18 anys, com a voluntari Creu Roja, va conduir ambulàncies quan els serveis d’urgències encara no els feia el SEM. Després també hi va fer la prestació social substitutòria de la «mili» quan encara era un any i mig de «càstig» penalitzat per no voler fer el servei militar.
  7. Ecologista per convicció, va ser el portaveu de la segona campanya contra el camp de golf de Canaletes, que al final la ciutadania organitzada va aconseguir aturar. Ha estat membre de l’associació ecologista local Via Verda, cofundador de Cel Fosc contra la contaminació lumínica, d’àmbit estatal, i també vocal de la Plataforma pel Transport Públic al Vallès Occidental.
  8. Sempre diu que quan va començar periodisme va intentar anar en bici a estudiar a la UAB. Les mateixes dificultats que ho van impedir llavors encara ara ho fan perillós ara, tant per anar- hi en bicicleta com a peu, i el carril bici més proper passa pel sincrotró. Defensa que cal replantejar la relació de Cerdanyola amb la UAB, també la connexió física.
  9. La seva primera feina va ser repartidor de pizzes, a Pizza World i amb un Vespino arribava des de Bellaterra fins a Ripollet. Després va ser autònom en una cooperativa del sector del tèxtil durant 6 anys, on va aprendre les dificultats de l’emprenedoria i el que eren les declaracions d’IVA i IRPF trimestrals.
  10. Va estudiar música a l’Escola Municipal de Música quan encara estava a l’Ateneu, on va aprendre a tocar la flauta travessera, i encara ara podria tocar el «Greenslives». Recuperar-la per poder tocar amb una banda és un objectiu per quan torni a tenir temps després del pas per la política local.