El candidat d'Esquerra Republicana a l'alcaldia de Montblanc, Oriol Pallissó.

Coneix el candidat d’Esquerra Republicana a l’alcaldia de Montblanc

Apassionat de la música, la cultura popular i l'esport de muntanya, Oriol Pallissó encapçala la candidatura d’Esquerra Republicana a l’alcaldia de Montblanc. “Estem començant un projecte de present però sobretot de futur: futur per als joves de la vila, que puguin accedir a habitatge digne a un preu just i que tinguin oportunitats de treball a la comarca”, va dir durant la seva presentació com a candidat.

Aquí teniu 10 curiositats sobre ell que potser no sabies:

1. És el mitjà de tres germans d’una família montblanquina de tota la vida. El seu pare, la seva mare i diverses generacions completes d’avantpassats, tots són de Montblanc. El renom que més li han dit és el que li ve per part de mare: Cal Moreno.
  2. Té dos fills amb la seva parella, la Nuri. L'Índia, nascuda l'any 2018, i l'Aleix, l'any 2021. Precisament la seva filla és diu Índia després de viatjar en aquest país per curar les ferides d'un avortament que van tenir l'any 2017.
  3. A l’Índia, tant la Nuri com ell tenen un infant apadrinat a la Fundació Vicenç Ferrer. Uns nens que van poder conèixer en aquell viatge.
  4. Ha format part de moltes associacions cíviques, culturals i esportives de Montblanc. Un dels papers més rellevants va ser quan va presidir l’associació juvenil Barjaula.
  5. La cultura popular ha marcat la seva trajectòria sempre. Des de ben petit formava part de les colles geganteres i els nans i actualment és membre de la Cucafera. Fora de Montblanc té una cita anual on assisteix ininterrompudament des de l'any 2007, la Patum de Berga.
  6. És un apassionat de la música i en especial de la música catalana. Li encanta la producció de grans festivals i sempre que hi pot assistir, se’l troba entre bambalines gaudint de l'espectacle que es mou a dins.
  7. És llicenciat en Relacions Laborals (UB) i és Tècnic Superior de l’Administració de Sistemes Informàtics. La seva primera feina, però, va ser als estius treballant de pintor a una empresa familiar de Montblanc, d’on guarda un gran record i on va aprendre moltíssim.
  8. És un fanàtic de l’ordre. A la feina sempre saben quin és el seu lloc de treball ja que necessita tenir la taula molt endreçada i sempre a punt.
  9. Des del mes de desembre és diputat al Parlament de Catalunya i també és president comarcal d’ERC a la Conca de Barberà. El seu pas per la política, però, va començar de manera accidentada. L'any 2015, al cap de pocs dies d’haver entrat com a regidor per primera vegada a l'Ajuntament de Montblanc, es va fer un esquinç dels lligaments del genoll durant el torneig d'estiu de bàsquet.
  10. Li agrada molt fer esport a la muntanya. Tothom que el coneix sap que abans d’un dia important puja al seu racó preferit, l'ermita de Sant Joan. Un lloc on troba la pau i la calma que l’ajuden a tirar endavant els projectes.