Acció de protesta conjunta al peatge de Reus

Aquest diumenge s’ha fet una nova acció de protesta de no pagar peatges al peatge de Reus, però aquest cop com a fet excepcional ha tingut una convocatòria conjunta per part de tres partits independentistes: Esquerra Republicana de Catalunya, Reagrupament i Solidaritat per la Independència.

La germanor ha estat la nota dominant en el punt de trobada situat a l’estació de servei de davant de la Cooperativa Agrícola de Cambrils, des d’on els participants han agafat els seus vehicles per anar fins a l’entrada a l’autopista AP-7 per Cambrils, en direcció nord. Entre els assistents, hi havia els màxims dirigents territorials d’ERC, Josep Andreu, de Reagrupament, Ferran Pujol, i de Solidaritat per la Independència, Hèctor López Bofill.

Una part de la caravana de participants ha decidit fer el #novullpagar a la sortida de l’AP-7 Salou/Reus, mentre el gruix de la mateixa ha seguit fins a la sortida 34, a Reus.

Aquesta vegada, a diferència de les anteriors convocatòries, la concessionària Abertis no ha permès que els mitjans de comunicació (sobretot els gràfics) s’acostessin a les immediacions de la barrera; a més d’això, la plataforma ciutadana No vull pagar havia avisat amb antelació que els Mossos d’Esquadra tenien ordres d’endurir les possibles sancions als conductors. L’efecte de tot plegat és que la protesta no ha generat cap embús al peatge de Reus.

De totes maneres, el fet que tres formacions independentistes hagin convocat els seus simpatitzants a una activitat conjunta és un bon precedent, i aprofundeix en un missatge a la ciutadania d’unir esforços per aconseguir uns objectius comuns, que en aquest cas és manifestar la indignació dels catalans vers l'espoli fiscal i de fer-ho a l’uníson arreu dels peatges de país.

Etiquetes