Alfred Bosch i Pere Aragonès a la fira Alimentària

El secretari d’Economia recorda a la fira Alimentària les bones dades d’exportació del sector agroalimentari i urgeix a fer govern per impulsar de nou l’economia del país

En el marc de la fira Alimentària, que se celebra a la Fira de Barcelona aquesta setmana, el secretari d’Economia i adjunt a la presidència d’Esquerra Republicana, Pere Aragonès, ha recordat que aquest certamen l’hauria d’haver inaugurat la consellera Meritxell Serret, “però no ho ha pogut fer perquè és a l’exili”. En aquest sentit, Aragonès ha recalcat que des d’Esquerra “estem compromesos a fer un govern amb la màxima celeritat i que respongui a la majoria democràtica d’aquest país”, ja que actualment "tenim un govern no democràtic que només va obtenir 4 diputats” a les eleccions al Parlament del 21 de desembre.

El secretari d’Economia també ha afegit que una de les primeres tasques que haurà de fer el govern de la Generalitat, quan es recuperin les institucions, “ha de ser impulsar un gran acord amb els agents socials i econòmics per dinamitzar l’economia del país”. Aragonès ha volgut posar en valor la força de l’economia catalana després d’uns mesos que ha estat atacada “per terra, mar i aire” pel bloc del 155 i ha sentenciat: “S’ha volgut atacar la reputació de l’economia catalana, han dit que hi hauria les pitjors tempestes però les dades ho han desmentit una vegada i una altra”, ha afegit.

Aquesta fira l’hagués hagut d’inaugurar la consellera Meritxell Serret però no ho ha pogut fer perquè és a l’exili
Pere Aragonès Adjunt a la presidència

La potencialitat del sector agroalimentari

La fira Alimentària engloba gairebé 4.000 empreses de 65 països i rebrà més de 600 compradors internacionals. Amb aquestes dades, Pere Aragonès ha destacat que el sector agroalimentari és un dels líders del nostre país amb “10.000 milions d’euros en exportacions l’any passat”. “És un sector fonamental pel dinamisme de la nostre economia, representa prop del 20% del PIB industrial català”, ha explicat el secretari d’Economia.

Barcelona, la capital de les persones

Pere Aragonès ha estat acompanyat durant la visita pel candidat a l’alcaldia de Barcelona, Alfred Bosch, que ha posat en relleu les dades de la fira: “Amb més de 150.000 visitants i 4.500 empreses, Barcelona es converteix aquesta setmana en capital mundial de l’alimentació. Aquesta fira representa a la perfecció la fórmula Barcelona que defensem, la suma de talent, esforç i col·laboració. Volem més esdeveniments com aquest”, ha conclòs Bosch.