Bosch: ‘Impedir discutir la Proposició de Llei d’autodeterminació és prohibició, censura’

El portaveu d’ERC-Catalunya Sí, Alfred Bosch, ha denunciat aquest dimecres que el Conngrés no hagi admès la PL d’autodetermianció gràcies als vots contraris del PP. Bosch, que ha comparegut amb la resta de diputats signants de la proposició de llei sobre autodeterminació, ha anunciat que es recorrerà la decisió de la Mesa del Congrés de no qualificar la iniciativa i impedir així el seu debat en el ple de la Cambra.

Bosch ha assegurat que l’excusa de que cal presentar una reforma de la Constitució és tramposa i ha posat l’èmfasi en el fet que una part de la mesa discrepa del criteri imposat pel PP’. ‘No entenem que es censuri parlar sobre l’autodeterminació’, ha dit Bosch abans d’advertir que ‘parlarem sobre autodeterminació i el dret a decidir en aquest Parlament' per més que segueixen en mantenir 'la prohibició, la censura'.

La mesa encara no ha comunicat oficialment els arguments que han motivat el rebuig de la Proposició de Llei. ERC, Amaiur i BNG ja han anunciat que recorreran la decisió, primer davant la pròpia Mesa del Congrés, i després davant les instàncies que considerin oportunes.