Bosch: 'S'han de retallar ministeris inútils, no la sanitat'

El candidat d'ERC-RCat-Catalunya Sí, Alfred Bosch, ha visitat aquest dimarts les persones mobilitzades per a evitar el tancament del CAP de Cardona. Bosch ha escoltat la problemàtica que viu Cardona de la mà de l'alcalde, Ferran Estruch i ha escoltat les peticions de les persones mobilitzades per evitar el tancament. Metges, personal sanitari i persones que patirien les conseqüències d'aquest tancament. Bosch ha explicat que 'he vist amb preocupació com la gent de Cardona es queixa, i amb raó, que el CAP és l'únic ambulatori en una zona equivalent a tot Barcelona, i que el tancament provoca duplicar i fins i tot triplicar el desplaçament. Ja que han d'anar a Súria o Manresa per a les urgències'. Bosch ha destacat que 'la protesta compta amb el suport de totes les formacions de l'Ajuntament de Cardona que demana la seva reobertura' i ha instat a 'buscar ingressos, retallar ministeris inútils, retallar la despesa en defensa i buscar creativitat, enlloc de queixar-se de que no n'hi ha ni cinc al calaix i dedicar-se a retallar la sanitat'.

El candidat independentista considera que 's'ha de retallar el dèficit fiscal, no la sanitat' i ha insistit en el fet que 'el dèficit fiscal és dèficit social'.

El candidat independentista ha recordat que 'les retallades actuals suposen 900 milions d'euros a Catalunya cada any i tenen el seu origen en el dèficit històric del finançament de la sanitat catalana' que comporta que la despesa sanitària a Catalunya el 2010 sigui de 1.298 euros per habitant, xifra inferior a la mitjana espanyola.