Bosch: ‘Si els pensionistes volen cobrar que apostin per la independència’

El portaveu d’ERC-RCat-Catalunya Sí, Alfred Bosch, ha valorat avui els pressupostos generals 2013 (PGE) que ‘tenen la principal despesa en pagar el deute, mentre deixen de banda les persones, són els Pressupostos de la gana’. Bosch ha posat èmfasi en la situació en la que queda el fons de pensions: ‘El Govern espanyol ja ha començat a posar la mà a la caixa del fons de pensions, de moment són 3.000 milions, i no serà fàcil i no serà beneficiós en cap sentit. Queden reserves per pagar 9 mesos de pensions, uns diners que estan invertits en deute espanyol. La situació és molt greu, i per tant l’argument fals que un procés d’independència impediria pagar les pensions, és invers; és per això que cal accelerar tant com es pugui el procés’.

Bosch ha explicat que 'mentre a Catalunya estem esperançats amb el moment polític actual i se'ns obren grans reptes, per contra, a Espanya cada cop tot és més ombrívol començant per aquests pressupostos que són els de la misèria i la gana, que mostren un creixement exponencial en els fons destinats a pagar els interessos del deute bancari i molt minso en canvi a pagar les polítiques en interès de la gent'.

Alfred Bosch ha explicat que hi ha alternatives que impedirien haver de tocar els fons de reserva com la reducció de despesa en defensa que ha viscut un increment desproporcionat i en moltes ocasions no pressupostat com en el cas de la compra d'armament.

No poden usar la Constitució com a divisió cuirassada

Referint-se a les darreres acusacions i amenaces procedents del Govern espanyol sobre un eventual referèndum a Catalunya per la independència, Bosch ha dit que 'els recomano que no facin servir la Constitució espanyola com una presó de pobles, com una amenaça, com una divisió cuirassada. Els recomano que facin servir més la seducció i que vegin la Constitució com una oportunitat com estem fent nosaltres que hem trobat les escletxes i estem bastint el nostre projecte de Llei d'autodeterminació.'