Capdevila: 'a partir d'avui Catalunya pagarà un doble peatge sanitari'

La diputada d'ERC, Carme Capdevila, assegura que a més del doble peatge que representa sumar l'euro per recepta i el co-pagament estatal les farmàcies estan col·lapsades i els clients es queixen de els repercussions en el servei.

La diputada d'ERC, Carme Capdevila, ha denunciat que avui amb l'entrada en vigor del sistema de co-pagament farmacèutic imposat per l'Estat ‘Catalunya pagarà a partir d'avui un doble peatge amb el manteniment de l’euro per recepta i l'aplicació de les mesures de co-pagament imposades per l’Estat Espanyol’

Capdevila ha explicat que, ‘el Govern segueix fent servir l’argument econòmic i la necessitat de més ingressos i aplica mesures per obtenir-los en un àmbit com la sanitat que ha de ser universal'. Capdevila ha destacat que avui el conseller Boi Ruiz ha anunciat que en un mes s'han recaptat 10 milions d'euros, 'són diners aconseguits penalitzant un servei de salut que ha de ser universal' i seguim denunciant que 'per altra banda perdonen impostos a les rendes més altes amb la eliminació de l’impost de successions i no acceptant cap de les propostes d’ERC per millorar els ingressos de la Generalitat, unes mesures de caràcter progressiu que haurien reportat 1100 milions d’euros addicionals en ingressos al Govern’. En aquest sentit Capdevila s'ha mostrat preocupada per les repercussions d'aquesta mesura en el col·lectiu de pensionistes,'ens preocupa molt el pas de l'aportació del 40 al 50 i 60% del preu dels medicaments, però encara més les repercussions que pugui tenir aquesta mesura en el col·lectiu de pensionistes en un context de crisi severa com l'actual'.

Caos a les farmàcies

Capdevila també ha descrit la situació complicada que viuen els professionals farmacèutics amb un aplicatiu informàtic que a hores d'ara no està disponible i que farà que no es pugui aplicar la mesura estatal al 100% fins el mes d'octubre quan també entrarà en vigor pel col·lectiu de pensionistes. Els clients de les farmàcies s'han queixat que malgrat els esforços dels professionals no s'ha pogut evitar que el servei sigui més lent, que hi hagi moments de col·lapse i que els aplicatius informàtics no funcionin com caldria.