El Parlament insta el Govern, a proposta d’ERC, a negociar amb l’Estat una modificació del sostre de dèficit

El Parlament de Catalunya ha aprovat una moció d’Esquerra Republicana, presentada pel diputat Pere Aragonès, que insta el Govern de la Generalitat a negociar amb el Govern de l’Estat una modificació de l’objectiu de dèficit per a l’any 2013 de l’1,7% del PIB, si es manté l’actual objectiu del 4,5% del PIB pel conjunt de l’Estat espanyol, que permetria reduir l’ajust en 2.000 milions d’euros.

Aragonès ha denunciat ‘la injustícia que suposa que el govern espanyol, que no gestiona els serveis del benestar a Catalunya, disposi d’un marge d’endeutament més ample i que, en canvi, imposi a la Generalitat un objectiu de dèficit del 0,7%, un sostre molt restrictiu per a l’Administració que gestiona els serveis de l’estat del benestar’.

El diputat independentista ha insistit en els ‘continus incompliments dels compromisos adquirits amb Catalunya per part de l’Estat’. En aquest sentit, ha fet referència a la disposició addicional tercera de l’Estatut i els incompliments en infraestructures pressupostades.

Aragonès ha conclòs la seva intervenció afirmant que ‘com més ample sigui el marge, menys ens haurem d’estrènyer el cinturó’. ‘Hi ha ciutadans que ja no se’l poden estrènyer més’, ha reblat.