El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani, durant una roda de premsa / ACN

El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies ha signat la nova inversió al món local amb l’objectiu de “consolidar una atenció social primària universal” i “enfortir la corona dels serveis socials de proximitat”

El conseller Chakir el Homrani ha signat aquest migdia un acord amb el president de l’Associació Catalana de Municipis i Comarques (ACM), David Saldoni, i el president de la Federació de Municipis de Catalunya (FMC), Xavier Amor, pel qual dota els ajuntaments i consells comarcals de 230 milions d’euros per enfortir els serveis socials bàsics, les polítiques d’igualtat i altres programes de benestar social. “Continuem enfortint la corona dels serveis socials de proximitat, perquè és prioritari que les persones puguin ser ateses en el seu entorn habitual”, ha assegurat el conseller de Treball, Afers Socials i Famílies. L’acord suposarà 9 milions més que la dotació de l’any passat.

El Homrani destaca que convenis com aquest, que s’emmarca en l’Acord Marc que les tres parts van signar el 2016 per al període 2016-2019, són claus per “construir una atenció primària tractora, resolutiva i integrada amb l’atenció secundària” amb l’objectiu de “consolidar una atenció social primària universal, orientada a proporcionar la cura i els suports professionals per a la interacció de les persones i la seva vinculació social i comunitària”.

L’objectiu és posar les persones al centre de les polítiques i apoderar-les al llarg de tot el seu cicle vital
Chakir el Homrani Conseller de Treball, Afers Socials i Famílies
 El conseller El Homrani conversa amb Josep Ginesta, secretari general de Treball, Afers Socials i Famílies, durant la compareixença a la Comissió de Treball, Afers Socials i Famílies del Parlament / ACN

Posar les persones al centre

Des del seu nomenament, el Homrani, seguint l’estela de la consellera Dolors Bassa, ha insistit en la idea que el principal objectiu és “posar les persones al centre de les polítiques socials i de treball”. Així ho va remarcar ahir en la compareixença en la Comissió de Treball, Afers Socials i Famílies del Parlament i així ho demostra la dotació anunciada avui per al món local, que apodera l’administració més propera a la ciutadania. I és que, com diu el conseller, “apoderar les persones al llarg de tot el seu cicle vital” serà el denominador comú de les línies del departament.

Pacte Nacional per a la Interculturalitat

El conseller el Homrani també va anunciar la creació d’un Pacte Nacional per a la Interculturalitat, una eina més per treballar per un país cohesionat, amb drets i oportunitats per a tothom; una societat lliure i justa, oberta al món. Inclusió, interacció i reconeixement a la diversitat són les tres potes que guiaran el Pacte, amb el qual assolir una societat igualitària, construïda amb persones vingudes d’arreu.