Esquerra Republicana, Amaiur i BNG presenten una iniciativa per permetre el Dret d'Autodeterminació dels pobles

Esquerra Republicana, Amaiur i BNG han presentat avui en roda de premsa una Proposició No de Llei per permetre el Dret a l'Autodeterminació dels pobles, que entraran al Congrés aquesta mateixa setmana. Aquesta iniciativa ha estat presentada per Alfred Bosch, diputat d'Esquerra Republicana al Congrés, Jon Inarritu, diputat d'Amaiur al Congrés, Rosana Pérez, diputada del BNG al Congrés, i Jordi Solé, diputat d'Esquerra Republicana al Parlament de Catalunya i vicesecretari general d'Internacional i Relacions Institucionals del partit. Aquest és el tercer intent de portar el debat sobre el Dret a l'Autodeterminació al Congrés, ja que la mesa, amb majoria absoluta del PP, va rebutjar dues proposicions de Llei presentades pels mateixos grups parlamentaris sobre aquest tema.
En la seva intervenció, Alfred Bosch ha denunciat que 'el govern espanyol converteix la Constitució en la Inquisició i el Tribunal Constitucional en el Tribunal Inquisidor'. 'Amb aquesta actitud impossibilita debats, acords o vies d'entesa i provoca que la Constitució espanyola no sigui un marc de llibertat', ha afegit. El diputat d'ERC ha recordat que 'a Catalunya hi ha un mandat explícit del poble per promoure el Dret d'autodeterminació' i nosaltres 'perseverarem en aquest objectiu, malgrat que fins ara se'ns tanquen totes les portes i s'impossibilita el diàleg', ha reblat.
Jon Inarritu ha destacat que a Euskal Herria 'el suport al Dret a Decidir és cada cop més gran' i ha afirmat que 'la intransigència i intolerància del PP, negant la possibilitat de debatre, demostra també la seva debilitat'.
Per la seva banda, Rosana Pérez ha anunciat que a Galícia s'està gestant una plataforma formada per diverses associacions i personalitats del món polític i cultural per promoure el Dret a l'Audoterminació.
Per últim, Jordi Solé ha insistit en la necessitat que 'ens carreguem de raons democràtiques de cara a la comunitat internacional, que ha d'entendre que hem esgotat totes les vies de diàleg amb l'Estat espanyol'. Solé ha assegurat que 'el principi democràtic està per sobre de lleis i constitucions. Són aquestes les que s'han d'adaptar al principi democràtic, i no a l'inrevès'.