La portaveu d'Esquerra Republicana, Raquel Sans / Gerard Magrinyà

Els republicans també reclamen abordar l’autodeterminació i el benestar de la ciutadania i celebren la “suma d’esforços” en la negociació, que Esquerra va iniciar en solitari

La portaveu d’Esquerra Republicana, Raquel Sans, ha explicat que en la negociació amb el PSOE per a una possible investidura de Pedro Sánchez “l’amnistia no és el final, sinó el punt de partida que posa el comptador a zero”. Pels republicans, és imprescindible abordar el conflicte de fons, l’autodeterminació, i també la millora del dia a dia de la gent, que passa, entre d’altres, pel traspàs de Rodalies i la “correcció” del dèficit que “ofega” el Govern de la Generalitat. Esquerra fixa, per tant, a les bases de la negociació aquests tres elements: amnistia, autodeterminació i benestar de la ciutadania.

Sans també ha posat de relleu la feina prèvia feta per Esquerra Republicana —”malauradament, en solitari”, ha dit— en la darrera legislatura: “Venim de diversos anys de via negociadora que ens han permès el reconeixement del conflicte polític entre Catalunya i l’estat espanyol, els indults als presos polítics i la derogació de la sedició”. “Entenem que tota aquesta feina de negociació ha de permetre obrir camí a una amnistia que tots sabem que és necessària, ho sabem nosaltres i ho sap el PSOE”, ha afegit.

En aquest sentit, Esquerra celebra que Junts s’hagi sumat a l’estratègia de la negociació. En paraules de la portaveu, “com més esforços sumem, més avenços farem en la via de la negociació que Esquerra va iniciar molt en solitari; benvinguts tots els qui s’hi sumin”. Sans ha aprofitat per confirmar, a més, la participació dels republicans en la manifestació de la Diada Nacional el proper 11 de setembre amb una delegació encapçalada pel president del partit, Oriol Junqueras.

Per altra banda, la portaveu ha traslladat “tot el suport i escalf” a la ciutadania de les Terres de l’Ebre que ha patit forts aiguats; ha fet un reconeixement a la comunitat educativa que farà possible l’inici de curs el 6 de setembre; i, per últim, ha dirigit unes paraules de condol als familiars i amics de la lingüista Carme Junyent, “una persona valenta que va lluitar no només per la llengua catalana, sinó, també, per totes les llengües minoritzades”. “El millor homenatge que li podem fer és parlar el català sempre”, ha clos.