ERC demana al Govern que deixi de multar el #novullpagar quan els peatges estan incrementant trànsit per les vies menys segures i augmentant la sinistralitat

ERC denuncia un increment de l’accidentalitat a les vies gratuïtes paral·leles a les autopistes degut a l’existència de peatges, que en temps de crisi, desplacen el trànsit a les vies menys segures.


ERC ha demanat aquest matí en el marc de la comissió de seguretat viària del Parlament que el Servei Català de Trànsit es centri a la seva tasca principal, la reducció de l’accidentalitat, enlloc de dedicar recursos a la gestió de les més de 6300 de sancions a ciutadans que no han comès cap infracció viària, sancions tramitades després de rebre més de 55000 denúncies per part de la concessionària Abertis.

El portaveu d’ERC a la comissió, Oriol Amorós, ha explicat que ‘estan imposant una sanció que cap mosso d’esquadra vol posar, dedicant recursos administratius al servei de les empreses concessionàries, més en un moment de crisi en què un 4% del trànsit de les vies de pagament s’ha desplaçat a les vies gratuïtes paral·leles a vies de pagament, en temps de crisi, la pressió dels peatges incrementa el volum de trànsit per les vies menys segures’.


Greu increment de la mortalitat


El primer semestre de 2012 ha tingut unes xifres dramàticament negatives en nombre de morts i ferits greus, un increment a l’entorn del 8% causat per l’increment dels xocs frontals, la velocitat excessiva, l’augment de la mobilitat relativa a les carreteres sense peatge, l’envelliment dels vehicles i l’increment de les distraccions.

En aquest sentit, Oriol Amorós ha demanat ‘un discurs clar, contundent, persistent i sobretot coherent en matèria de velocitat’. El diputat d’ERC assegura que ‘no pot ser que els responsables de la seguretat viària parlin d’incrementar els límits de velocitat contínuament, s’avergonyeixin d’instal·lar radars o de l’aplicació de l’agreujant de la reincidència en faltes greus. És contradictori que es faci una sobre-exhibició de l’autoritat, ratllant l’autoritarisme en temes d’ordre públic i, en canvi, quan es tracta de combatre l’excés de velocitat el discurs és incoherent, posen radars però no els anuncien, i el mateix dia que parlen de reincidència hi posen tants matisos que sembla que no quedi en res’ ha reblat .

Etiquetes