ERC-RCat-Catalunya Sí incorpora dues esmenes a la Llei de finançament de partits que eviten que es financiïn mitjançant les seves fundacions

El portaveu d’ERC-RCat-Catalunya Sí, Alfred Bosch, ha reivindicat avui que la Llei de finançament de partits eviti el finançament dels partits mitjançant les fundacions. La proposta ha estat incorporada en base a dues esmenes fetes per la formació independentista.

Bosch ha defensat que ‘s’aconsegueix que les fundacions deixin de ser opaques i una manera de finançar alguns partits’ i ha recordat que ‘sempre que es tracti d’aprofundir i defensar la democràcia, hi serem’.

La formació ha aconseguit una reivindicació que fa que anys que defensa Esquerra i que suposa ‘modificar la Llei per corregir les llacunes en el règim de donacions a les fundacions i associacions vinculades als partits polítics per tal d'evitar el finançament il•legal’, una proposta que s’ha defensat al Congrés des de l’any 2005 i que va arribar a ser acceptada en l’anterior legislatura però posteriorment es va encallar a la mesa del Congrés. ‘Finalment, s’ha aconseguit aquesta reivindicació històrica’, ha afirmat Bosch.

El nom i la cosa

Bosch també ha demanat que ‘es deixi de buscar quin és el nom del rescat bancari i s’actuï. No pot ser que, mentre el titànic s’enfonsa, el PP es dediqui a discutir quina peça toca l’orquestra a coberta’, ha afirmat irònic davant la inoperància i els dubtes i desmentits de Rajoy al G20 i les respostes de Montoro a la sessió de control del Congrés dels Diputats.