ERC reclama un acord entre partits catalans per no acatar el sostre de dèficit que imposa l’Estat

El president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha reclamat aquest dilluns un acord entre els partits catalans per ‘estirar CiU perquè se salti l'objectiu de dèficit imposat pel Govern espanyol, un dèficit que gestionen de manera injusta, arbitrària i ineficaç’. Junqueras ha proposat ‘treballar des del màxim consens polític i social, des del Parlament, des del Congrés de Diputats i des de les institucions europees per superar polítiques d’austeritat que es demostren que no són apropiades per superar la crisi i també per no haver de sotmetre els catalans a una situació insostenible després de l'anunci del passat cap de setmana per part del ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro, que Catalunya haurà de retallar 4.500 milions d'euros’.

En roda de premsa després de reunir-se amb el coordinador general d'EUiA, Joan Josep Nuet, Oriol Junqueras ha insistit que 'cal buscar alternatives a les polítiques de retallades del Govern espanyol, per la qual cosa les dues formacions han reclamat ‘un compromís del Govern, del Parlament i de la societat catalana per saltar-se el sostre de dèficit’. El president d’Esquerra Republicana ha estès la mà a partits com ICV, PSC i CiU per treballar de manera conjunta, i ha plantejat alternatives com la reestructuració del deute, la creació d'un impost a la banca i la flexibilització del sostre de dèficit.

Pel que fa als Pressupostos de la Generalitat Junqueras s'ha mostrat contrari al fet que el Govern faci uns pressupostos abans de fer-los, que prengui decisions a l'àmbit de la funció pública o de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) abans d'haver començat a negociar els comptes. ‘Si fan els pressupostos de manera anticipada a la seva negociació poden trobar-se que ERC no estigui d'acord’ ha reblat.

Tant Junqueras com Nuet han estat d’acord que la consulta per posar el futur de Catalunya en mans dels catalans s’ha de fer i s’ha de fer el més aviat possible. Junqueras ha explicat que ‘cada volta de cargol del govern espanyol collant més Catalunya, i les declaracions de Montoro en són un exemple, el que fa és afegir arguments al fet que cal accelerar el procés de la consulta’.