Esquerra insisteix en la 'fermesa i responsabilitat' del Govern en defensa de la LEC

Tal com ha expressat aquest matí el diputat i portaveu d’Educació d'Esquerra al Parlament de Catalunya, Josep Maria Freixanet, al conseller d'Educació en la seva compareixença a la comissió d'Educació, Esquerra demana 'fermesa i responsabilitat' al Govern de Catalunya i 'respecte institucional' al govern de l’Estat, davant l'anunci del conseller Maragall que el govern espanyol manifesta dubtes en alguns preceptes de la Llei d'educació de Catalunya (LEC), aprovada per àmplia majoria al Parlament. 'No hem de permetre cap pas enrere i no s’ha de tenir por a la responsabilitat que ens ha dipositat el país amb la LEC', ha insistit Freixanet.

En aquest sentit, la portaveu parlamentària d'Esquerra, Anna Simó, ha afirmat que 'hem de seguir desplegant amb tota normalitat la LEC' i ha afegit que 'el Pacte Nacional per a l’Educació i la LEC són el compromís de tot el país amb l’educació, i aquest bé preuat no es pot menysprear ni posar en dubte'. Simó ha recordat que 'el dictamen emès pel Consell Consultiu sobre la LEC en valida els principals aspectes com el règim lingüístic, l’assumpció de la capacitat d’elaboració curricular o el règim del professorat' aspectes que, com indica Simó, 'són vigents i en aplicació actualment'.

'La LEC descriu un model educatiu propi, en desenvolupament de les noves prescripcions de l’Estatut'
, subratlla la dirigent independentista, i 'es tracta d’una regulació general, que té com a propòsit facilitar un marc legal, institucional i estable del sistema educatiu català per garantir els drets de totes les persones a una educació de qualitat, a la qual es pugui accedir en condicions d’igualtat en els ensenyaments obligatoris i en els declarats gratuïts'.