Esquerra Republicana obliga la Generalitat a reobrir les urgències nocturnes del CAP Guineueta de Barcelona

ERC aconsegueix aprovar una resolució al Parlament de Catalunya - a través del diputat republicà barceloní Oriol Amorós - que insta el Govern de la Generalitat a reobrir d’immediat les urgències nocturnes al CAP de La Guineueta. A finals del 2011, després de les eleccions espanyoles, La Generalitat va clausurar les urgències nocturnes d’aquest centre, contradient una circular interna de feia poques setmanes on es desmentia aquest fet.

Per aquest motiu els afectats es veien obligats a anar al CUAP d'Horta, de difícil accés tant amb transport públic com privat, o a l'Hospital de la Vall d'Hebron, congestionant encara més les urgències de l'Hospital. Tant les Associacions de veïns de la Guineueta com la de Canyelles, així com nombrosos ciutadans a títol individual (constituïts en assemblea) han estat protestant des de fa mesos aquest fet.

Els veïns s'han reunit amb la regidora de districte, amb l'alcalde i amb el departament de sanitat, tots ells de CIU, però només trobaven bones paraules però cap fet. Entre d’altres accions, també han tallat la ronda en nombroses ocasions i s'han concentrat davant el CAP i recollit més de 12.000 signatures en contra del tancament.

Però la lluita més significativa de totes ha estat que cada nit hi havia algú ocupant les urgències del CAP i informant del tancament a la gent que hi anava a curar-se i donant facilitats per a que poguessin anar al CUAP d'Horta o a l'Hospital. Com sempre a Nou Barris la xarxa ciutadana arriba allà on l'administració no pot (o, en aquest cas concret, no vol).

Des de la Federació de Barcelona d’ERC expressem el nostre agraïment per la lluita veïnal que han dut a terme centenars de persones així com a la gent que ha facilitat l'aprovació de la resolució, amb especial atenció al diputat Oriol Amorós, ponent de la resolució després d'anar a veure el fet i xerrar amb les persones implicades, i al Secretari de Política Parlamentària d'ERC Nou Barris, en Jordà d'Armengol, per la implicació en tot l'afer des del primer dia i promotor de la resolució. A partir d'ara vigilarem que el govern compleixi aquest compromís.

Etiquetes