Junqueras: 'Catalunya ha estat sempre un pol d'atracció d'idees, creativitat i talent i el MWC n'és un exemple'

El president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, i el president del grup d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona, Jordi Portabella, han visitat aquest matí el Mobile World Congress. Junqueras ha manifestat que 'Catalunya i Barcelona, com a capital del país, sempre han estat un pol d'atracció d'idees, creativitat i talent'. 'El MWC n'és un exemple', ha afegit. El president d'ERC s'ha mostrat esperançat que 'el salt endavant que representa aquest congrés en l'àmbit econòmic i tecnològic es produeixi també a nivell institucional per poder disposar de les eines pròpies d'un Estat per poder consolidar projectes com aquest i ser un país més pròsper'.

Sobre els pressupostos de la Generalitat, Junqueras ha afirmat que 'des d'Esquerra Republicana treballarem per generar grans consensos'. En aquest sentit, ha insistit que ERC s'ha compromès a garantir 'un govern fort i estable', però ha matisat que 'el govern també s'ha de deixar ajudar en la construcció d'aquests grans consensos'.

Pel que fa a l'anunci del PSC de votar avui diferent al PSOE respecte el dret a decidir, el president d'ERC ha assegurat que 'esperem que aquest sigui un bon senyal per poder posar el futur del nostre país en mans de la ciutadania de Catalunya'.