Junqueras demana el retorn de la caserna de Sant Vicenç dels Horts en un 'context de retallades però el Ministeri de Defensa apuja el seu pressupost'

El president d’Esquerra Republicana de Catalunya, Oriol Junqueras, ha encapçalat una acció reivindicativa davant la casa-caserna de la Guàrdia Civil del seu municipi, per reclamar-ne el retorn a l’Ajuntament amb la finalitat de destinar l’espai a ús social. Es dóna la circumstància que el pressupost del Ministeri de Defensa s’incrementarà amb un crèdit extraordinari de 1.782 milions d’euros. Junqueras ha contraposat a això ‘el fet que vivim en un context de retallades i els ajuntaments no tenen recursos per ajudar la gent’.

Una trentena de persones han participat en l’acte organitzat per Junts per Sant Vicenç dels Horts-Acord Municipal. L’alcalde, Oriol Junqueras, vol convertir la casa-caserna de la Guàrdia Civil en ‘habitatges per a gent gran o per a gent depenent’. Construïda sobre terrenys que en el seu dia l’ajuntament va cedir a l’Estat, la instal·lació es troba mig abandonada, mentre ‘el Ministeri de Defensa i l’exèrcit tenen altres instal·lacions disponibles’, ha dit Junqueras.

El president d’Esquerra ha afegit més arguments a la reivindicació de Sant Vicenç dels Horts: ‘Estem en un context de retallades, veiem que el ministeri apuja el seu pressupost i l’Estat gasta molts diners en armament; donat que els ajuntaments no tenim recursos per ajudar la gent, ens sentim legitimats per demanar-li al ministeri que aquestes instal·lacions retornin al poble i destinar-les a ús social’.

Sobre Barcelona World i Eurovegas
Preguntat per la implantació definitiva del projecte Eurovegas a Madrid i pel projecte Barcelona World presentat ahir, Junqueras ha considerat ‘positiu que Eurovegas no vingui aquí perquè es protegeix el Delta del Llobregat i el parc agrari’.

Sobre la inversió anunciada a la zona de Port Aventura, el president d’Esquerra reitera que ‘Barcelona World és una proposta interessant i serà positiva si fomenta el turisme de qualitat; n’estarem amatents i volem tenir-ne més informació’. D’entrada, des d’Esquerra ‘recolzem tot el que impulsi l’economia del Camp de Tarragona, i de Catalunya per extensió’, ha afegit.