Junqueras: 'En dos anys el govern de CiU només ha presentat un  pla econòmic per a Catalunya, Eurovegas, que ha estat un fracàs'

El candidat a la presidència de la Generalitat per la coalició ERC-Catalunya Sí presenta el document amb propostes per a un model productiu i sostenible del Baix Llobregat. També ha replicat les paraules d’ahir del secretari general de CiU.

El president d’Esquerra Republicana de Catalunya i candidat a la presidència de la Generalitat de Catalunya, Oriol Junqueras, ha presentat aquest dissabte un document, El Baix llobregat té futur, que recull propostes per a un model productiu i sostenible de la comarca. ‘El Baix Llobregat ha estat una comarca històricament abandonada pels diversos partits que han governat, però Esquerra ha defensat els interessos d’aquest territori i per això presentem aquest document’, ha declarat Junqueras, acompanyat pel president d’ERC del Baix Llobregat, Jordi Albert, i pel secretari nacional de Política Territorial, Ricard Martínez.

Junqueras s’ha referit a la política de govern de Convergència i Unió en el darrer mandat. ‘En dos anys el govern de CiU només ha presentat un pla econòmic per a Catalunya, Eurovegas, que ha estat un fracàs i que ha estat a punt d’hipotecar la capacitat estratègica del Baix Llobregat en els àmbits logístic, industrial i de patrimoni natural’, ha ampliat Junqueras.

Deu propostes
El document d’ERC recull deu propostes: seguir recuperant la llera del riu Llobregat com l’element que singularitza i dóna identitat a la comarca; prioritzar urgentment la inversió del Corredor Mediterrani; definir un pla estratègic del sòl industrial i logístic del Baix Llobregat que determini i faciliti el futur model de desenvolupament; desenvolupar plans d'innovació i internacionalització conjunts pels clústers existents en el Baix Llobregat, amb el suport d’ACC1O; crear nous pols tractors de l’activitat industrial; promoure l'oferta dels centres de formació professional a les necessitats de les empreses de la comarca; reforçar el paper del Consorci turístic del Baix Llobregat, com a únic ens interlocutor, promotor i planificador, amb la participació de totes les administracions i dels sectors privats; promoure els itineraris turístics d'oci familiar i turisme de la identitat cultural i natural; apostar decididament perquè el Parc Agrari assoleixi la total capacitat de explotació agrícola; i, finalment, fomentar la restauració amb productes amb denominació d’origen del Baix Llobregat desenvolupant el programa el Parc a Taula.

Sobre les declaracions d’ahir d’Antoni Duran i Lleida
El president d’Esquerra ha fet aquesta presentació a la Biblioteca de Viladecans. Preguntat per les manifestacions d’ahir del secretari general de CiU, Antoni Duran i Lleida, Junqueras ha enviat un consell a CiU: ‘Si CiU vol anar de debò en el procés cap a l’estat propi, més val que es refiï d’Esquerra que no pas d’alguns del seus socis com Duran i Lleida, qui explica a tort i a dret que els catalans no volen l’estat propi’, ha remarcat.

Etiquetes