Junqueras: 'La democràcia es va inventar perquè els ciutadans decideixin'

El president d'ERC i candidat a la presidència de la Generalitat, Oriol Junqueras, ha explicat que 'el procés cap a la independència serà parlant amb tothom però amb els ciutadans de Catalunya decidint'. Sobre les declaracions del ministre Margallo dient que la convocatòria d'un referèndum seria un cop d'estat Junqueras ha dit que 'no s'ha vist enlloc del món que el fet de convocar unes eleccions o convocar un referèndum sigui un cop d'estat, són unes declaracions que segur que són inapropiades i equivocades i si tornem a preguntar al ministre segur que veurà que s'ha equivocat'.

En el decurs d'una conferència a la facultat d'Economia i Empresa de la UB en una aula plena a vessar d'estudiants Junqueras ha explicat als mitjans de comunicació que 'la democràcia va ser inventada perquè els ciutadans decideixin i en aquest sentit nosaltres i la comunitat internacional estem tranquils i els nervis i les pors que puguin tenir alguns polítics espanyols és quelcom que ells aniran solucionant'.

El candidat d'ERC-Catalunya Sí a la Generalitat ha reiterat que 'els ciutadans de Catalunya som ciutadans de la UE, la UE vetlla pels drets democràtics dels seus ciutadans, nosaltres exercirem aquest procés de forma democràtica i per tant és evident que la UE i el conjunt de la comunitat internacional vetllaran perquè el conjunt dels ciutadans de Catalunya puguem decidir democràticament i en llibertat el nostre futur'.