Junqueras: 'Les pensions de la Catalunya independent estan garantides perquè els catalans cotitzem més del que cobrem'

El candidat d'ERC-Catalunya Sí, Oriol Junqueras, ha explicat durant l'acte celebrat a Els Lluïsos de Gràcia amb gent gran que 'les pensions de la Catalunya independent estan garantides perquè els catalans cotitzem molt més que no pas cobrem en pensions' i ha afirmat que és 'l'Estat espanyol que posa en perill les pensions dels catalans, perquè té hipotecat el Fons de Reserva en deute públic espanyol'. Per a Junqueras 'el traspàs de la Seguretat Social catalana no hauria de representar cap gran obstacle. És una qüestió de traspàs d’edificis, funcionaris mantenint l’operativa a curt termini'.

Junqueras a Primera Plana

El presidenciable d'ERC—Catalunya Sí ha explicat avui en el decurs de l'esmorzar del cicle Primera Plana organitzat per El Periódico que 'en campanya et pots refugiar en la política declarativa però l'única formació d'esquerres que es presenta a les eleccions que té la capacitat real de canviar les coses és ERC'. Junqueras ha assegurat que 'ERC ofereix una caixa d'eines ben completa per tal de poder sortir de la crisi' i en aquest sentit ha ofert un contracte programa per la propera legislatura on s'estableixin els paràmetres per tal de poder emprar amb la màxima efectivitat els ingressos generats per noves polítiques fiscals. 'Es tractaria- ha dit Junqueras- de demanar un petit esforç a qui ja n'ha fet molts i demanar un esforç més gran als que poden fer-lo i no n'han fet mai'. Junqueras ha explicat que aquest contracte programa ha de sorgir del consens amb sindicats, moviments socials, patronals i forces polítiques i que no ha e fixar horitzons temporals sinó seguir l'evolució de la recuperació econòmica en un context global.

Oriol Junqueras ha destacat que 'ERC té capacitat per canviar les coses i ho farà si és forta', i ha insistit en 'la garantia de cada vot d'ERC, per contra del vot de CIU que reclama una majoria absoluta per poder canviar les coses perquè sinó no podran'. Junqueras assegura que 'cal denunciar algú que diu explícitament que si no fa el resultat que vol pel seu partit no farà avançar el país, és poc elegant, és trist, poc responsable i poc eficient. ERC posa el seu resultat al servei del país i si Mas volgués que Catalunya avancés de veritat voldria al seu costat quanta més força millor, nosaltres ho voldríem, i en canvi algú que menysté la col·laboració de forces sindicals, universitats i altres forces polítiques, és que potser no vol que avanci el país'.

'Cada diputat d'ERC estarà al servei del país i pel progrés de Catalunya, i a CIU de cada 4 diputats, 3 no sabem perquè serviran i 1 serà per Duran i Lleida que ja té un estat, l'espanyol, on s'hi troba molt còmode', ha reblat Junqueras . El candidat d'ERC-Catalunya Sí ha afegit que 'els sectors espanyols desitgen una majoria absoluta de CIU perquè llavors Unió serà segona força i els farà la feina a l'hora d'impedir d'independència. ERC som l'única alternativa a la política que han vingut fent fins ara CIU i a les seves aliances amb el PP que es mantenen intactes i que han donat com a fruit entre d'altres coses la pujada d'impostos com l'IRPF i l'IVA i la reforma laboral'.