Junqueras: ‘No podem ajornar allò inevitable, hem de ser un estat lliure dins d’Europa’

El president d’ERC assegura que mentre el Govern espanyol ens nega la possibilitat de ser un estat lliure dins d’Europa, cada cop que fan una convocatòria ens dóna nous arguments per a seguir el procés cap a la independència.

El president d’ERC, Oriol Junqueras, ha explicat al Parlament de Catalunya que ‘el resultat de la Conferència de presidents de Comunitats Autònomes a Madrid és un exemple més que, mentre el Govern espanyol ens nega la possibilitat de ser un estat lliure dins d’Europa, cada cop que fan una convocatòria ens dóna nous arguments per seguir el procés cap a la independència’.

Junqueras ha explicat que ‘no podem ajornar allò que és inevitable, l’estat espanyol no ens dona opció, cada dia ens tanca una nova porta. Avui sabem que s’ensorren les transferències finalistes en els Pressupostos de l’Estat destinades als àmbits de l’educació, la dependència, les polítiques d’ocupació, per tant és inevitable i no hem d’ajornar-ho. No podem perdre el temps, i no el podem perdre per aquest 50% de població del nostre país que té uns ingressos de menys de 1000€ al mes, empresaris que es veuen abocats a tancar i no els podem demanar que esperin, si és inevitable assumim-ho’.

El president d’ERC assegura que ‘amb el Govern de Catalunya hi ha una diferència d’actitud, l’actitud d’ERC és mes proactiva amb el conjunt de la societat catalana i nosaltres no volem que la gent que posa les seves esperances en els resultats de les properes eleccions se senti decebuda per aquests resultats’. Junqueras ha destacat la importància que ERC sigui forta després de la convocatòria electoral ‘els resultats de les properes eleccions ens convé a tots com a país que reflecteixin de la millor manera possible la pluralitat d’aquest país i ERC representa un espai important ideològic de la societat catalana. És imprescindible que ERC faci un bon resultat per garantir la pluralitat, perquè serem garantia que en el moment decisiu al Govern de torn no li flaquejaran les forces. Intentarem ser tan forts com puguem i parlar amb tothom, sumar. Hem de ser un partit fort perquè ens hi juguem molt tant en l’àmbit nacional com a país, com en els àmbits econòmic, social, de la justícia social i la igualtat d’oportunitats’.